Fiziksel tiyatro
dc.contributor.advisor | Aras, Ayşe Pınar | |
dc.contributor.author | Dürüst, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:13:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:13:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53494 | |
dc.description.abstract | Bir av hikayesi ile başlayan tiyatro, antik Yunan, Roma, Rönesans ve Realizm sayesinde büyük değişimlere uğramıştır. Tiyatro tarihinin bu uzun ve yıpratıcı yıllarında oyuncunun bedeni ikinci plana atılmış ve metin oyunculuğu tiyatronun ana merkezine oturmuştur. Tiyatroyu ayakta tutan en önemli unsurun oyuncu olduğu düşüncesi ise 20. Yüzyıl yönetmenleri tarafından tekrar gündeme getirilmiştir. Meyerhold, Grotowski, Peter Brook, Eugene Barba, Jacques Coupeau, Jacques Lecoq ve Tadashi Suzuki gibi yönetmenler sayesinde oyuncunun bedeni ön plana çıkmıştır. Özellikle Meyerhold ve Coupeau'dan etkilenen Jacques Lecoq pedagojisinin ışığında tiyatro, günümüzde 'fiziksel tiyatro' kavramı ile karşımıza çıkmış ve onun pedagojisinden esinlenerek Türkiye'de ve Dünyada birçok fiziksel tiyatro toplulukları ortaya çıkmıştır.Çalışmanın başlıca amacı, fiziksel tiyatro'nun geçmişten günümüze nasıl geldiği konusunda kuramsal bir bakış açısı sunarak fiziksel tiyatroyu en başından günümüze kadar genel hatlarıyla betimleyip, örneklerle açıklamaktır. Konu ile ilgili MishMash fiziksel tiyatro topluluğu kurucusu Erkan Uyanıksoy ve Fiziksel Tiyatro ve Komedi Okulu kurucusu Güray Dinçol ile yaptığım röportaj ve ayrıca Commedia School kurucularından Ole Breeke ileErkan Uyanıksoy ve Elif Temuçin'in yaptığı röportaj çalışma'da yer almaktadır.Sonuç olarak, 20. yüzyılda fiziksel tiyatroya yön veren yönetmenler ve uyguladıkları fiziksel temrinler ile günümüz fiziksel tiyatro oyuncu ve yönetmenlerinin çalışma yöntemleri ve uygulamaları örneklerle irdelenmiştir. Bu çalışmanın günümüz tiyatro oyuncularına yeni bir bakış açısı sunması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Tiyatro, Jacgues Lecoq, Maske, Dans, Pandomim, Commedia Dell'arte, Doğaçlama, Clown, Buffon | |
dc.description.abstract | Theater that has begun with a hunting story has been changed by Greek, Roman, Renaissance and Realism. Whereas text-centered approach of the acting has been centered, body of the player has been taken as a secondary importance during this tedious and long years of history of the theater. The thought of the most important primary element of theater is being player has been reawakened by directors of the 20. century. Thanks to directors like Meyerhold, Grotowski, Peter Brook, Eugene Barba, Jacques Coupeau, Jacques Lecoq and Tadashi Suzuki, body of the player have come into prominence. Theater which, especially,in the light of pedagogy of Jacques Lecoq that is mainly influenced by Meyerhold ve Coupeau, has recently arisen with the new concept called as `Physical Theater` and under influence of pedagogy of Jacques Lecoq new physical theater groups have been launched in Turkey and all over the world.The main purpose of the study is to describe Physical Theater by presenting a theoretical perspective in terms of progress of it from the beginning to present and to explain it with examples.In this regard,I have included the interviews which have been had with Erkan Uyanıksoy who is founder of `MishMash` physical theater and Güray Dinçol who is founder of `Fiziksel Tiyatro ve Komedi Okulu` and also added the interview with Ole Breeke who is the founder of `Commedia School` that was conducted by Erkan Uyanıksoy ve Elif Temuçin.As a result, physical practicing which has been applied by the pioneers ofthe Physical theater in 20. century and the study methods of both today's players and the directors of physical theater has been examined and discussed with examples. It is targeted that this study would give a new point of view regarding physical theater for the today's theater players.Key Words: Physical theater, Jacgues Lecoq, Mask, Dance, Pantomime, Commedia Dell'arte, Improvisation, Clown, Buffon | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Fiziksel tiyatro | |
dc.title.alternative | Physical theater | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10303141 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594043 | |
dc.description.pages | 208 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |