Show simple item record

dc.contributor.advisorTatar, Muhammet
dc.contributor.authorYunak Kuşca, Canan
dc.date.accessioned2020-12-03T14:13:43Z
dc.date.available2020-12-03T14:13:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53489
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı 1940 savaş sonrası resim sanatında toplumsal dinamiklerin kültürel, psikolojik, sosyolojik açıdan sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini, korku duygusunun ve şiddet olgusunun ne olduğunu, sanatçıların eserlerinde korku duygusunu ve şiddeti nasıl ve niçin işlediğini ortaya koymaktır. Korku duygusunun ve şiddet eğiliminin üstesinden gelinebilmesinde sanatın oynadığı rolün önemini incelmekte araştırmanın alt amacını oluşturmaktadır. Çalışmada korku ve şiddet kavramları psikolojik, sosyolojik ve görsel çözümleme metotları ile incelenmiş, 1940 sonrasında resim sanatında ki eserler, korku ve şiddet bağlamında biçimsel, ikonografik ve ikonolojik analiz yöntemleri ile değerlendirilmiştir.Çalışmanın sonucunda, korku ve şiddet içeren sahnelerin işlenmesi her dönemde sanatçıların içinde bulundukları durum ve yaşamla paralel olarak gittiği gözlemlenmiştir. 2. Dünya savaşı sonrasında yapılan eserlerde, korku duygusun ve şiddet olgusunun sanatçılara yoğun bir şekilde kaynaklık ettiğini, Sanatçıların daha öznel, eserlerin ise psikolojik yönünün daha ağır bastığı bir hal aldığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Korku, Şiddet, Sanat, Savaş, Resim sanatı, Resim sanatında korku ve şiddet.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal how the social dynamics in post-war painting in 1940 affect art and artist from a cultural, psychological and sociological perspective and to examine what the sense of fear and the phenomenon of violence is, and to show how and why artist handle the sense of fear and the phenomenon of violence. In the study the focus is on studying the importance of the role of art in overcoming fear and violence tendency.In this study, the concept of fear and violence were examined with psychological, sociological and visual analysis methods and the painting art works after 1940 were evaluated with formal, iconographic and iconological analysis methods in the context of fear and violence. As a result of the study, it has been observed that the processing of scenes containing fear and violence are made in parallel with the situation and life of the artists in each period. In the works made after the Second World War, it has been observed that the sense of fear and the concept of violence has been an intense source for artists, and artists has become much more subjective, the psychological aspect of the works has become more severe Keywords: Fear, Violence, Art, War, Painting Art, Fear and violence in painting art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1940 sonrası resim sanatında korku ve şiddetin izleri
dc.title.alternativeThe fear and violence in painting art after 1940
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentResim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmContemporary art
dc.subject.ytmFine arts faculty
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmIndividual intensity
dc.subject.ytmSocial violence
dc.subject.ytmCulture of fear
dc.subject.ytmCold war
dc.subject.ytmPsychological war
dc.identifier.yokid10294479
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584689
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess