Fotoğrafın temel sorunsalı diyafram enstantane ve asa bağlamında görsel uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fotoğraf sanatında aşırı öykünmeci ve biçime dayalı çalışmaların manipülasyonlarla yeniden üretim sürecinden geçmesi fotografik yapının bilgisayarda üretilen bir nesne imajı haline dönüşmesine neden olmuştur. Belli bir tarihsel, toplumsal ve teknolojik gelişmeler sonucu ortaya çıkan fotoğraf, sürekli değişen dünya ve teknolojinin etkisinde yaratıcılığı kameranın içine hapsetmeye başlamıştır.Göz, beyin ve fotoğraf makinesi üçgeninde gelişen doğal süreçte, kullanılabilecek zengin görsel kaynaklar bulunmasına ve fotoğraf makinelerinin teknik yeterliliklerine rağmen, kafamızdaki görsele ulaşmak için bilgisayarda ekleme, çıkarmalar yapılarak, fotoğraf manipule edilmektedir. Bu yeniden üretim sürecidir.Bilgisayarda manipule etmek yerine fotoğraf makinesinin kabiliyetlerinin farkında olarak ve sunduğu imkanları kullanmasına olanak verecek yeterli teknik bilgi ile donanarak, oluşturmak istediğimiz estetik anlayışa ve fotoğrafın dilini oluşturan argümana sadece fotoğraf makinesi ile ulaşmak mümkün olacaktır.Fotoğraf makinesinin istenen görsele ulaşılmasında yeterli görülmemesinin nedeni, fotoğraf oluşumunun temelinde yatan, Diyafram, Enstantane ve ASA gibi üç önemli prensibin gerektiği gibi bilinmemesidir denilebilir..İçeriksel yapısı bulunmayan fotoğraflarda elbette sadece biçimsel unsurlarla bir yere varılamaz. Beynin algılama ve görüntünün izleyiciye ulaştırılma süreci kültürel bir sorun olduğu kadar fotoğraf bilgisi de gerektiren önemli ve teknik bir konudur.Bu açıdan, fotoğrafın ışık, görüntü, görme gibi fotoğrafın temel unsurları olarak değerlendirilebilecek kimi teknik unsurları da içinde barındıran başına bir üretim süreci olduğunun unutulmaması gerekliliği ortadadır. The reproduction of a specific photograph with the manipulations has caused the photograph art to be produced on a computer today..Under the influence of specific historical, social and technological developments, creativity has been trapped inside the camera. Especially technological developments offers new possibilities and photo is regenerated by manipulations.Despite there are technical capabilities of cameras and the rich visual sources in its own process, today image is being manipulated on the computer. This process is re-manufacturing process.Instead of manipulating,we can reach aesthetical result by using the camera's capabilities.Also being aware of the camera's ability and having sufficient technical knowledge to use them make it possible.It can be said that the reason of being seen insufficient of a camera means not having the sufficient knowledge on Aperture, Shutter speed, and ISO.Of course it is impossible to come to an end with a poor photograph on the aspect of content.Understanding of a photo is both a cultural issue and having enough photograph knowledge.It is clear that we shouldn?t forget the process of a photograph has some specific technical sides such as light ,vision,image.
Collections