Heykel uygulamalarında fotoğraf kullanımı
dc.contributor.advisor | Özdemir, Ayşe | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:13:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:13:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53481 | |
dc.description.abstract | Dünyanın farklı bir kimliğe bürünmesine olanak sağlayan Endüstri Devrimi 19. ve 20. yüzyılda sanat alanında yaşanan değişimlerin de en önemli sebeplerinden biri olmuştur. Endüstrinin gelişimiyle birlikte çeşitli sanat dallarında meydana gelen inovasyon ve değişim süreçleri, önceki yüzyılın sanatçılarının düşlerinde dahi inşa edemeyecekleri yenilikleri, 19. ve 20. yy sanatçılarına yeni ufuklar açmıştır. Zamanla farklı konularla ve farklı teknik arayışlarıyla güzelliği gaye edinen sanatçı, izleyicinin güzellik duygusunu ve görme algısını değiştirmeye çalışmıştır. Bilinen en eski fotoğraflarda heykel çalışmalarının tasvirlerine rastlanmaktadır. Fotoğrafın tarihsel süreç içerisinde geçirdiği aşamaları incelendiğinde, belgesel amaçlı fotoğraflar yoğun olarak görülmektedir. 19. yüzyılda heykeltıraşlar ve fotoğrafçılar, üç boyutlu nesnelerin dış görünüşünü kaydetmek amacıyla eserler bırakmışlardır. Ancak aynı zamanda heykel sanatı hakkında uzun süreden beri var olan varsayımları sorgulayarak, heykelin bu amaçla nasıl kullanılabileceği gibi konularda da çalışmalar yapmışlardır.Yürütülen bu tez, fotoğraf ve heykel sanatı açışından değerlendirilmiş, değişen üretim teknikleriyle ifade etme olanakları, çağdaş sanat açısından irdelenmiştir. | |
dc.description.abstract | The Industrial Revolution,which ensured the world to take on a different identity,was one of the most important reasons for the changes in the field of art in the 19th and 20th centuries. With the development of industry the innovation and change processes occured in various branches of art,novelties which cannot be built even in the dreams of the artists of the previous century, have opened new horizons for the artists of 19th and 20th centuries. Over time the artist, aiming at beauty with different subjects and technical searches, tried to change the audeience's sense of beauty and perception of vision.In the oldest known photographs depictions of sculpture works are encountered.When the stages of photography in historical process are examined,documentary oriented photographs are seen intensively. In the 19th century sculptors and photographers left works behind them to record the external appearance of three-dimensional objects.However,questioning the long-standing assumptions about the art of sculpture they made studies about how the sculpture could be used for this purpose,as well.The handled thesis has been evaluated from the point of view of photography and sculpture art and possibilities of expression with changing production techniques have been examined in terms of contemporary art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Heykel uygulamalarında fotoğraf kullanımı | |
dc.title.alternative | Use of photography in sculpture practices | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Paper sculpture | |
dc.subject.ytm | Stone sculptures | |
dc.subject.ytm | Figurative sculpture | |
dc.identifier.yokid | 10302598 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607567 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |