Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Ayşe
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-03T14:13:35Z
dc.date.available2020-12-03T14:13:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53481
dc.description.abstractDünyanın farklı bir kimliğe bürünmesine olanak sağlayan Endüstri Devrimi 19. ve 20. yüzyılda sanat alanında yaşanan değişimlerin de en önemli sebeplerinden biri olmuştur. Endüstrinin gelişimiyle birlikte çeşitli sanat dallarında meydana gelen inovasyon ve değişim süreçleri, önceki yüzyılın sanatçılarının düşlerinde dahi inşa edemeyecekleri yenilikleri, 19. ve 20. yy sanatçılarına yeni ufuklar açmıştır. Zamanla farklı konularla ve farklı teknik arayışlarıyla güzelliği gaye edinen sanatçı, izleyicinin güzellik duygusunu ve görme algısını değiştirmeye çalışmıştır. Bilinen en eski fotoğraflarda heykel çalışmalarının tasvirlerine rastlanmaktadır. Fotoğrafın tarihsel süreç içerisinde geçirdiği aşamaları incelendiğinde, belgesel amaçlı fotoğraflar yoğun olarak görülmektedir. 19. yüzyılda heykeltıraşlar ve fotoğrafçılar, üç boyutlu nesnelerin dış görünüşünü kaydetmek amacıyla eserler bırakmışlardır. Ancak aynı zamanda heykel sanatı hakkında uzun süreden beri var olan varsayımları sorgulayarak, heykelin bu amaçla nasıl kullanılabileceği gibi konularda da çalışmalar yapmışlardır.Yürütülen bu tez, fotoğraf ve heykel sanatı açışından değerlendirilmiş, değişen üretim teknikleriyle ifade etme olanakları, çağdaş sanat açısından irdelenmiştir.
dc.description.abstractThe Industrial Revolution,which ensured the world to take on a different identity,was one of the most important reasons for the changes in the field of art in the 19th and 20th centuries. With the development of industry the innovation and change processes occured in various branches of art,novelties which cannot be built even in the dreams of the artists of the previous century, have opened new horizons for the artists of 19th and 20th centuries. Over time the artist, aiming at beauty with different subjects and technical searches, tried to change the audeience's sense of beauty and perception of vision.In the oldest known photographs depictions of sculpture works are encountered.When the stages of photography in historical process are examined,documentary oriented photographs are seen intensively. In the 19th century sculptors and photographers left works behind them to record the external appearance of three-dimensional objects.However,questioning the long-standing assumptions about the art of sculpture they made studies about how the sculpture could be used for this purpose,as well.The handled thesis has been evaluated from the point of view of photography and sculpture art and possibilities of expression with changing production techniques have been examined in terms of contemporary art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHeykel uygulamalarında fotoğraf kullanımı
dc.title.alternativeUse of photography in sculpture practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPaper sculpture
dc.subject.ytmStone sculptures
dc.subject.ytmFigurative sculpture
dc.identifier.yokid10302598
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607567
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess