Bertolt Brecht oyunlarında savaş olgusu
dc.contributor.advisor | Aras, Ayşe Pınar | |
dc.contributor.author | Atalay, Abdullah Arif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:13:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:13:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53477 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı Bertolt Brecht'in oyunlarındaki savaş olgusunu incelemektir. Bu amaçla Bertolt Brecht'i savaşı yazmaya iten nedenler özetlenerek, savaşın ekonomik ve sosyal alanlardaki sonuçları doğrultusunda gelişen tiyatro hareketleri ele alınmıştır. Buna bağlı olarak epik tiyatronun oluşumu ve yapısı incelenmiştir. İkinci bölümde ise Brecht'in savaş konusunu içinde barındıran beş oyunu kendi özelinde değerlendirmeye alınmıştır.Bu tezde, Gecede Trampet Sesleri oyununda savaşın birey üzerinde oluşturduğu değişim, Carrar Ana'nın Silahları oyununda savaşın kendisinden kaçan bireyi zorla savaşa sürüklemesi, Cesaret Ana ve Çocukları oyununda kapitalizm ve savaş ilişkisi, Lukullus'un Sorgulanması oyununda savaş ve hiçlik kavramı, son olarak Schweyk oyununda savaşa karşı farklı bir direnişin örneği işlenmiştir.Sonuç olarak Bertolt Brecht'in içinde bulunduğu dönem, bir sanatçı olarak sergilediği tutum ve ideolojisinin dürtüsü ile insanlığın hizmetine sunduğu yapıtlarda savaş konusunu işlemesinin kaçınılmaz olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis to examine the phenomenon of war in Bertolt Brecht's plays. Fort his purpose, the reasons for Bertolt Brecht to write the war were summarized, the theater movements develop in line with the economic and social consequences of the war were handle. Depending on this, the formation and structure of the epic theater were examined. In the second part, Brecht's five plays are evaluated in his own way which include the subject of war.In this thesis to develop ideas; change of war on the person in theatre of Drums in The Night , forcibly dragging the person who escaped the war into the war in theatre of Senora Carrar's Rifles , the relationship between capitalism and war in theatre of Mother Courage and Her Children, the concept of war and nothingness in theatre of The Trial of Lucullus and a different resistance to war in play of Schweyk.In conclusion, it was determined that the period in which Bertolt Brecht was involved, the attitude and ideology he exhibited as an artist and the impulse of the ideology of war were inevitable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Bertolt Brecht oyunlarında savaş olgusu | |
dc.title.alternative | War fact in Bertolt Brecht dramas | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10301391 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586579 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |