Show simple item record

dc.contributor.advisorAras, Ayşe Pınar
dc.contributor.authorAtalay, Abdullah Arif
dc.date.accessioned2020-12-03T14:13:31Z
dc.date.available2020-12-03T14:13:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53477
dc.description.abstractBu tezin amacı Bertolt Brecht'in oyunlarındaki savaş olgusunu incelemektir. Bu amaçla Bertolt Brecht'i savaşı yazmaya iten nedenler özetlenerek, savaşın ekonomik ve sosyal alanlardaki sonuçları doğrultusunda gelişen tiyatro hareketleri ele alınmıştır. Buna bağlı olarak epik tiyatronun oluşumu ve yapısı incelenmiştir. İkinci bölümde ise Brecht'in savaş konusunu içinde barındıran beş oyunu kendi özelinde değerlendirmeye alınmıştır.Bu tezde, Gecede Trampet Sesleri oyununda savaşın birey üzerinde oluşturduğu değişim, Carrar Ana'nın Silahları oyununda savaşın kendisinden kaçan bireyi zorla savaşa sürüklemesi, Cesaret Ana ve Çocukları oyununda kapitalizm ve savaş ilişkisi, Lukullus'un Sorgulanması oyununda savaş ve hiçlik kavramı, son olarak Schweyk oyununda savaşa karşı farklı bir direnişin örneği işlenmiştir.Sonuç olarak Bertolt Brecht'in içinde bulunduğu dönem, bir sanatçı olarak sergilediği tutum ve ideolojisinin dürtüsü ile insanlığın hizmetine sunduğu yapıtlarda savaş konusunu işlemesinin kaçınılmaz olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this thesis to examine the phenomenon of war in Bertolt Brecht's plays. Fort his purpose, the reasons for Bertolt Brecht to write the war were summarized, the theater movements develop in line with the economic and social consequences of the war were handle. Depending on this, the formation and structure of the epic theater were examined. In the second part, Brecht's five plays are evaluated in his own way which include the subject of war.In this thesis to develop ideas; change of war on the person in theatre of Drums in The Night , forcibly dragging the person who escaped the war into the war in theatre of Senora Carrar's Rifles , the relationship between capitalism and war in theatre of Mother Courage and Her Children, the concept of war and nothingness in theatre of The Trial of Lucullus and a different resistance to war in play of Schweyk.In conclusion, it was determined that the period in which Bertolt Brecht was involved, the attitude and ideology he exhibited as an artist and the impulse of the ideology of war were inevitable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleBertolt Brecht oyunlarında savaş olgusu
dc.title.alternativeWar fact in Bertolt Brecht dramas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10301391
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586579
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess