Foreign language classroom anxiety of preparatory class students at Atatürk University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, üniversite düzeyindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil sınıf kaygısı hakkındaki duygu ve düşüncelerini araştırmayı amaçlamıştır. Ayrıca, bu çalışmayla yabancı dil öğrenme kaygısı ile öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri, bölümleri ve İngilizce seviyeleri arasındaki ilişkiyi araştırmak da amaçlanmaktadır. Çalışma, Atatürk Üniversitesi'nde Yabancı Diller Yüksek Okulu'ndan 102 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar iki farklı seviye sınıfından ?başlangıç ve başlangıç üstü, rastgele seçilmişlerdir. Ayrıca öğrenciler, İngilizce hazırlık sınıfının ardından üniversitenin farklı bölümlerinde- Tıp, Mühendislik, Turizm ve Kimya- öğrenim göreceklerdir.Veriler bir anket yoluyla toplanmıştır. Katılımcılara Horwitz et al. (1986) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Sınıf Kaygı anketinin Türkçe çevirisi verilmiştir. Bu araştırmada toplanan verilerin analizinde 5 farklı istatistiksel analiz kullanılmıştır. Bu analizler bilgisayarda SPSS 16.00 istatistik paket programı ile yapılmıştır.Nicel veri analizinin sonuçlarına göre hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce derslerindeki kaygı düzeyi orta derecededir. Yabancı dil sınıf kaygısı cinsiyet bağlamında incelendiğinde erkek öğrencilerin kız öğrencilerden biraz daha kaygılı oldukları bulunmuştur. Bu çalışmada yaş faktörünün yabancı dil sınıf kaygısında önemsiz olduğu saptanmıştır. İngilizce seviyelerine göre değerlendirildiklerinde başlangıç üstü seviyesindeki öğrencilerin başlangıç seviyesindeki öğrencilere göre daha fazla kaygı hissettikleri söylenebilir. Öğrencilerin yabancı dil kaygı düzeyleri bölümlerine göre incelendiğinde, Tıp okuyacak olan öğrencilerin diğer bölümlerde okuyacak öğrencilerden daha kaygılı oldukları saptanmıştır. This study investigated university level preparatory class students? feelings and perceptions about foreign language classroom anxiety. It also aimed to find out the relationship between foreign language learning anxiety and age, gender, majors, and proficiency levels of the students. The study was conducted at Atatürk University, with the participation of 102 students from School of Foreign Languages. Subjects were randomly chosen from two different proficiency levels: elementary and pre-intermediate. The subjects are also from different departments: Medicine, Engineering, Tourism and Chemistry.Data was collected thorough a questionnaire. The subjects were given a translated version of Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), which was developed by Horwitz et al. (1986). Questionnaires were quantitatively analysed by using the Statistic Package for Social Sciences (SPSS) version 16.00. Five different statistical techniques were used in order to analyse the data collected from the questionnaires.The analysis of the quantitative data revealed that the preparatory class students were moderately anxious in language classes. When analysed their foreign language classroom anxiety in terms of gender, male students were found to be slightly more anxious than females. Age was found not to be a significant factor in foreign language anxiety in this study. The study also indicated that pre-intermediate level students were slightly more anxious than the elementary level students. As regards majors, the students whose major is Medicine was found to be more anxious than the students from other departments.
Collections