Show simple item record

dc.contributor.advisorHaşıloğlu, Mehmet Ferruh
dc.contributor.authorDumlu, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-03T14:13:27Z
dc.date.available2020-12-03T14:13:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53473
dc.description.abstractHeykel sanatı, sinema ve animasyon sektörün içine entegre edilerek ortaya üç boyutlu formların estetik kaygı ile şekillendirildiği kompozisyonların içeriği incelenmiştir. Animasyonun bir dalı olan Stop motion tekniği, filmlerde kullanılan üç boyutlu obje ve nesneleri oluştururken form kaygısıyla yola çıkılmaktadır. Sinemanın keşfinden daha önceye dayanan animasyon sanatı, dünyanın her yerinde hem çocuk hem de yetişkin sinemasının gözdesi olmaya günden güne devam etmektedir. Geçmişten günümüze kadar incelenen bu tarihi süreçte, stop motion sanatçıları incelenmiş ve çalışmalarında kullandıkları heykellerin analizleri yapılmıştır. Uygulamalarda her sanatçının kendine özgü yöntemler geliştirmesi, materyal bakımından sınırsız ve yaratıcılıkla iç içe olması bu tekniği bilgisayarlı animasyondan daha özgün kılan özellikler arasındadır. Karakterlerin özgün ve kinetik olmaları heykel sanatının farklı bir metot ile kullanılışı ve Alexandre Calder çalışmaları gibi hareket ivmesinin kullanılmasıyla bir bütün haline gelmektedir. Canlandırma sineması olarak da adlandırılan animasyon, durağan nesnelerin devinim kazanmasıyla farklı bir boyut kazanması sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada uygulama stop motion filmi yapılarak bu tekniğin hem sabır gerektirdiği hem de elde şekillenen ve canlandırılan bir teknik olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe content of the compositions in which sculptural art, cinema and animation are integrated into the sector and three-dimensional forms are shaped with aesthetic concern have been analyzed.Stop motion technique, which is a branch of animation, is based on form anxieties appearing while creating three-dimensional objects and objects used in films. The art of animation, which dates back to the discovery of cinema, continues to be a favorite of both children and adult cinema all over the world. In this historical process, which has been evaluated from past to present, stop motion artists have been examined and the sculptures used in their works have been analyzed. Artist's developing unique methods in practice and his/her unlimitless position in terms of materials and intertwined with creativity are among the features that make this technique more original than computerized animation. Character becomes a whole with the fact that the characters are original and kinetic, the use of sculpture art with a different method, and the use of the acceleration of motion, such as the work of Alexandre Calder. Animation, also known as animation cinema, is the result of static objects gaining a different dimension with motion. In this study, it is seen that this technique requires both patience and a hand shaped and animated technique by making application stop motion film.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleStop motion animasyon filmlerde heykel karakter uygulaması ve örnek uygulama
dc.title.alternativeSculpture character in stop motion animation movies and a sample application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmStop- motion animation technique
dc.subject.ytmFigurative sculpture
dc.identifier.yokid10296342
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584919
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess