Feminen bir tavır olarak dikiş ve güncel sanat
dc.contributor.advisor | Özışık Kakhia, Cemile Didem | |
dc.contributor.author | Manay, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:13:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:13:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53471 | |
dc.description.abstract | 1960'lı yılların sonrasında sanat ortamında yaşanan belki de en büyük dönüşüm sanatın nesneye olan gereksiniminin tartışılmaya başlanmasıdır. Bu dönemde düşüncenin ön plana geçtiği bir sanat pratiğinin sanata olan etkisi yoğun bir biçimde hissedilmeye başlanmıştır. Bu gelişmeler ışığında yapıtın maddi varlığı ve biçimi etkisini büyük ölçüde yitirmiş, böylece farklı isimlerle anılan Güncel Sanatın yeni formları kendini göstermeye başlamıştır. Bunlar arasında Feminizm hareketi kapsamında ortaya çıkan bir grup feminist sanatçı, kadınların sanatta, sanat kurumlarında, hatta yaşamın genelinde tümüyle dışlanmasına karşı bir mücadele başlatmıştır. Tez çalışmasının birinci bölümünde, Güncel Sanat tanımından yola çıkılarak Güncel Sanatın gelişimi ve değişimine yön veren önemli hareketler ele alınmıştır. İkinci bölümde, tezin ana konusunu oluşturan Feminizm tanımıyla birlikte bu akımın öncü sanatçılarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise güncel bir sanat öğesi olarak dikişi kullanan öncü kadın sanatçılar incelenmiştir.Son olarak dördüncü bölümde ele alınan uygulama raporunda ise tüm bu araştırmalar doğrultusunda elde edilen verilerden yola çıkarak ortaya koyulan eserler, yapılış gerekçesi ile esrelerin içerik ve biçimsel özelliklerine yönelik saptamalar uygulamanın düşünsel yönü doğrultusunda açıklanmış ve tespitlerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Güncel Sanat, Feminizm, Kadın, Dikiş. | |
dc.description.abstract | The greatest transformation in the world of art since 1960s, perhaps, is the start of the debate on the need for the object. We have started to intensely feel the impacts of an artistic practice in which the thought has come to the forefront. Thus, the physical existence and shape of the artistic work have substantially lost its influence. Contemporary art, which was initially called by various names, has made way for new trends. Additionally, a group of feminist artists have started a movement against the exclusion of women in art and arts organizations, and against the complete exclusion of women in general. I have dedicated the first chapter of my thesis to contemporary art which I have studied throughout my education and on which I have read hundreds of books. The movements in the emergence, progression and transformation of contemporary art have been conveyed in this thesis with the help of various sources. The second chapter of my thesis addresses the particular trends in the post-1960 art and the movements that emerged following these trends. In the third chapter of my thesis, I have touched upon the impacts of the emergence of feminism on the women and society as well as the artistic reflection of these impacts. The fourth and last chapter of my thesis pertains to the contemporary art and the pioneering female artists who have met on a common ground on the nature of the feminine materials that they used in their works of art.I have read various books and carried out extensive research for this thesis. I have utilized and cited various websites, articles and sources. I have also paid strict attention to quote or cite the artists whose works are similar to or meet on common ground with my work. Keywords: Contemporary Art, Feminism, Women, Stitching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Feminen bir tavır olarak dikiş ve güncel sanat | |
dc.title.alternative | Stitching as a feminine manner and the contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10299178 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607565 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |