Psikolojik mesafenin uluslararasılaşma sürecindeki rolü: Türkiye`nin ihracatı üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı; psikolojik mesafenin işletmelerin uluslararasılaşma sürecindeki rolünü belirlemektir. Bu temel amaçla beraber, psikolojik mesafenin boyutları olan dil, din, kültür, eğitim seviyesi, politik sistem ve endüstriyel gelişmişlik'in uluslararasılaşma stratejileri üzerindeki etkileri de incelenmiştir. Araştırmanın birinci ve ikinci bölümünde uluslararasılaşma kavramı, uluslararasılaşma süreci, uluslararasılaşma modelleri, uluslararasılaşma yolları, psikolojik mesafe kavramı ve kavramı oluşturan boyutlar açıklanmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde; araştırmanın amacı doğrultusunda ikinci elden veriler kullanılmıştır. Araştırmaya sanayi, tarım ve madencilik sektörlerinde Türkiye'nin sürekli olarak ihracatta bulunduğu ülkelerden Hofstede'nin ulusal kültür boyutları ve Freedom House endeksinde yer alan 50 ülke dahil edilmiş, Türkiye'nin 1990-2010 yılları arasında bu ülkelere yaptığı ihracat rakamları dikkate alınmıştır. Öncelikle psikolojik mesafe boyutlarının uluslararasılaşma stratejileri üzerindeki etkisi teorik olarak açıklanmıştır. Daha sonra geliştirilen hipotezler ve araştırma modeli doğrultusunda bu ilişki ekonometrik model kurularak regresyon analizi ile test edilmiştir. Sonuç olarak; psikolojik mesafe boyutlarından eğitim seviyesi, endüstriyel gelişmişlik, politik sistem ve kültürün ihracat miktarı üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. The main goal of this study is to determine the role of psychic distance of the companies in the internationalization process. Along with this main goal, the effects of language, religion, culture, level of education, political system and industrial development which are the dimensions of psychic distance are also examined. In the first and second part of the study, the concept of internalization, the internationalization process, the models of internationalization, the ways of internationalization, the concept of psychic distance and the dimensions making up the concept are explained.In the third part of the study, second-hand data is used in accordance with the goal of the study. 50 countries which Turkey has continuously exported in the sectors of industry, agriculture and mining, taking place in Hoftsede?s national cultural dimensions and Freedom House index are included in the study. The export figures of Turkey between 1990 and 2000 are considered. First of all, the effects of psychic distance dimensions on the strategies of internationalization are clarified theoretically. Afterwards, in accordance with the developed hypothesis and the model of the study, this relationship is analyzed with the regression analysis by setting up econometric model. In conclusion, it is established that level of education, industrial development, political system and culture dimensions effect on the amount of export.
Collections