Güzel sanatlar fakülteleri müzik bölümü müfredatlarında bulunan keman eğitimi derslerinde yaşanan sorunların öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkiye' de Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümlerinde Keman Eğitimi alan öğrencilerin, eğitim süreci boyunca karşılaştıkları sorunları öğretim elemanları ve öğrencilerin ortak görüşleri doğrultusunda tespit etmek ve sorunların çözülmesine yönelik çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamıştır.Araştırmada genel tarama ve anket modeline uygun, ?Betimsel Yöntem? kullanılmıştır. Anketlerin hazırlanması aşamasında konu ile ilgili kaynaklar ve araştırmalar incelenmiş, öğrencilere kazandırılması gereken davranışlar, yaşanması muhtemel sorunlar değerlendirilerek sorular hazırlanmıştır. Ayrıca alan ile ilgili uzman görüşleri alınarak anketlerin kapsam geçerliği onaylanmıştır.Keman öğrencileri ve öğretim elemanları üzerinde yapılan bu araştırmanın sonucunda, Güzel Sanatlar Fakültelerinin Müzik Bölümlerinde uygulanan keman eğitiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin; çalgı derslerinin haftalık ders saati açısından yeterli düzeyde olmadığı, öğrencilerin günlük çalışmalarının yeterli düzeyde olmadığı, öğrencilerin kemanda temel davranışları kısmen edinebildiği, ancak müzikal çalma konusunda yeterli düzeyde olmadığı, keman eğitiminde kullanılabilecek Türk eser dağarcığının sayı ve nitelik olarak yeterli olmadığı gibi anlamlı ve dikkate değer sonuçlara ulaşılmış, sorunların çözülmesi yolunda katkı sağlayacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik, Keman Eğitimi. The aim of this study is to determine and to develop some suggested solutions to the common problems of both students and teachers in viola education at the departments of music in the faculties of fine arts in Turkey.In this research, ?Descriptive Method? is used as a scanning and questionnaire model. Related sources and related studies were analyzed, and the questions were prepared in accordance with the probable problems and the required treatments of stuıdents. Moreover, reliability of the questionnaire was confirmed after the related experts? views.It was observed that, as a result of this research, weekly alloted time for the courses of musical instruments is not sufficient, dalily activities of the students are not sufficient, basic behavior related with violin have been acquired partly, most of the satudents are, unfortunately, not proficient enough in playing musical, the repertoire of Turkish musical studies is not sufficient and qualitative. Some suggestions to these problems are stated and all the contributions are presented for the future use.Key words: Faculty of Fine Arts, Music, Violin Education.
Collections