Tüketici yenilikçiliğinin moda ürünleri benimseme eğilimi üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerek ekonomik sistemler gerekse toplum için yenilikler itici bir güç oluşturmaktadır. Yeniliklerin benimsenmesi ve yayılmasında ise tüketicilerin yenilikçi yapılarının etkili olduğu görülmektedir. Bu yapı, pazarlama literatüründe ?tüketici yenilikçiliği? olarak ele alınmaktadır. Bu çalışmada tüketici yenilikçiliği ?içsel yenilikçilik? boyutu ile incelenmiştir.Ayrıca günümüzde neredeyse her tüketiciyi etkisi altına almayı başaran moda, yeniliğin bir sembolü olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sektörün birçok unsuru olmasına karşın, tüketici sektörün başlıca nesnesi olarak `giyim ürünleri'ni görmektedir. Bu nedenle çalışmada, tüketici yenilikçiliğinin moda ürünleri benimseme eğilimi üzerindeki etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır.Bulgular, tüketici yenilikçiliğinin moda ürünleri benimseme eğilimi üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu ve tüketici yenilikçiliği ile yaş arasında negatif yönlü bir ilişkinin varlığını göstermektedir. Ayrıca kadın ve erkekler arasında moda ürünleri benimseme eğilimleri bakımından farklılık olduğu elde edilen diğer bir bulgudur. Innovations are a powerful driving force for both economic systems and the society. Innovative structures of consumers are seen to be effective in the adoption and diffusion of innovations this structure is discussed as `consumer innovativeness` in marketing literature. In this study, consumer innovativeness investigated by `innate innovativeness` dimension.Also, nowadays, fashion managing to have an influence on almost every consumer appears as a symbol of innovation. Despite many elements of this sector, consumer sees `clothing` as the main object product of the sector. Therefore, in this study, ?consumer ınnovatıveness effects on tendency of fashıon product adoptıon? will be detected.The findings show that consumer ınnovatıveness has a significant effect on tendency of fashıon products adoptıon and consumer innovativeness is negatively related to age. Also, another finding is that there are some differences between men and women in terms of fashion products adoption.
Collections