Show simple item record

dc.contributor.advisorBerkli, Yunus
dc.contributor.authorAkçelik, Feyza
dc.date.accessioned2020-12-03T14:12:50Z
dc.date.available2020-12-03T14:12:50Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-09-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53437
dc.description.abstractGrafik tasarımın temel kavramlarından olan logo ve amblem; kurumların, şirketlerin, sektörlerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları kimlikleridir. Logo ve amblem şehirlerin kendi kimliklerini, kültürlerini, ekonomik, sosyal, doğa ve tarihi tanımlayan renk ve işaretler bütünüdür. Tasarımı yapılırken şehir halkının bu kimliği benimseyip sevmesi ve kendi benliklerini yansıttığına inanması önem bulmaktadır. Şehirlerin logo tasarımlarında kullanılan renk, kompozisyon olgusu ikonografik açıdan incelenerek, kültürü yansıtma etkisine sahip logolarda vurgulanmaktadır. Şehirlerin kültür olgusu önemli bir etkiye sahip olmakla birlikte şehrin tarihine değer kazandırması da logoların şehre kattıkları bir kazanımdır. Logolar ve amblemler bir bakışta bireye şehirler hakında normalde ulaşamayacakları bilgiye tek bir sembolle verebilir. Başarılı bir logo ya da amblem; özgün, sade, akılda kalıcı olmalı ve bir ahenk içinde kurumun karakteristik yapısını yansıtabilmelidir.Anahtar Kelimeler: İkonografi, Figür, Motif, Renk, Kültür, Sembol, Logo, Kompozisyon
dc.description.abstractLogo and emblem, which are among the basic concepts of graphic design, are the identities of institutions, companies and sectors used to promote themselves. Logo and emblem is a collection of colors and signs that define the cities' own identities, cultures, economic, social, nature and history. While designing, it is important for the people of a city to adopt and love this identity and believe that it reflects their own selves. The color and composition phenomenon used in the logo designs of the cities are emphasized in the logos with the effect of reflecting the culture by examining the iconographic aspects. Although the cultural phenomenon of cities has an important effect, it is an achievement that logos add to the city. Logos and emblems can give the individual information at a glance about the cities they would not normally be able to reach with a single symbol. A successful logo or emblem; It should be original, plain, catchy and reflect the characteristic structure of the institution in harmony.Keywords: Iconography, Figure, Motif, Color, Culture, Symbol, Logo, Compositionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürkiye`de şehir logolarının ikonografik açıdan kültürel belleği yansıtmadaki etkisi
dc.title.alternativeIconographic cultural perspective projection of memory effect in city logo in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-22
dc.contributor.departmentSanat Kuramı ve Eleştiri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303202
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid635679
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess