Üniversite öğrencilerinin psikolojik sıkışmışlık hissi ile iletişim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı `Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sıkışmışlık Hissi ile İletişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi` dir. Bu araştırma ile Erzurum ilinde Atatürk Üniversitesinin farklı fakültelerinde, gündüz öğrenimine devam eden öğrencilerin cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, aylık gelir durumları, aile yapıları, spor yapma durumları, ilgilendikleri spor branşları ve spor yapma süreleri ile sıkışmışlık hissi düzeyleri ve iletişim beceri düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin demografik nitelikleriyle ilgili bilgileri elde etmek için kişisel bilgi formu, sıkışmışlık hissi yaşayıp yaşamadıklarının belirlenmesi için Sıkışmış Hissetme Ölçeği (SHÖ) ve İletişim düzeylerinin öğrenilmesi için de İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır.Bulgular: Elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin: cinsiyetleri, aile yapıları, başarı algı düzeyleri, spor yapma durumları, spor yapma türleri ile sıkışmışlık hissi arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunurken; sınıf düzeyleri, kişisel aylık gelirleri, ikamet ettikleri yer, spor yapma yılı ve haftalık spor yapma süreleri ile sıkışmışlık hissi arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur. Bu çalışmanın diğer bir sonucuna göre ise üniversite öğrencilerinin: cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, spor yapma durumları ve spor yapma yılları ile iletişim beceri düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunurken; kişisel gelir düzeyleri, ikamet ettikleri yer, aile yapıları, başarı algı düzeyleri, yaptıkları spor türü ve spor yapma sıklığı ile iletişim beceri düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur. Sonuç: Üniversite öğrencilerinin spor yapma durumları, sıkışmışlık hissi ve iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık yaratırken; spor yapma yılı ve haftalık spor yapma sürelerinin sıkışmışlık hissinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmanın diğer sonucuna göre öğrencilerin yaptıkları spor türü ve spor yapma sıklıklarının ise iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Depresyon, Psikolojik Sıkışmışlık, İletişim Düzeyleri, Spor, Üniversite Öğrencileri. Objective: The aim of this research is `The analysis of the relationship between the feeling of psychological entrapment of undergraduate students and their communication level`. With this research, it is aimed to investigate whether there is a statistically significant relationship between gender, class levels, monthly income status, family structures, the conditions of doing sport, sport branches, sport periods of the university students continuing their education at Ataturk University in Erzurum, and their feeling of stuck and communication skill levels.Method: Descriptive scanning method is used in this study. A personal information form is used to obtain information about the demographic characteristics of the university students participating in the research. A Stressed Feeling Scale (SFS) is used to determine if they feel stuck, and a Communication Skills Assessment Scale (CSAS) is used to learn the communication levels. Analysis of the data is made by using the SPSS 22.0 package program.Findings: According to the findings obtained, there is a statistically significant relationship between the gender, family structure, the perception of achievement, and the conditions of doing sport, sport types of university students, and their feeling of stuck. On the other hand, there is no statistically significant relationship between class levels, personal monthly income, place of residence, annual and weekly duration of doing sport, and the feeling of stuck. According to another result of this study, there is a statistically significant relationship between the gender, grade levels, and the conditions of doing sport and sports activity years of university students, and their communication skills. Yet, there is no statistically significant relationship between their personal income levels, place of residence, family structures, perception level of performance, sport types, frequency of doing sport, and their communication skill levels.Conclusion: While university students have a meaningful difference between the conditions of doing sport, feeling of psychological entrapment and communication skills, the annual and weekly duration of doing sport does not make a significant difference in the feeling of stuck. Finally, the result of the research shows that the type of sport and the frequency of doing sport activities do not make any significant difference between the levels of communication skills.Key Words: Depression, Feeling of Psychological Entrapment, Communication Levels, Sport, University Students.
Collections