Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Nurcan
dc.contributor.authorUygun, Serhat
dc.date.accessioned2020-12-03T14:11:47Z
dc.date.available2020-12-03T14:11:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53388
dc.description.abstractAmaç: Gelişim dönemi içerisindeki 10-14 yaş aralığında bulunan ilköğretim öğrencilerinin futbol eğitimi öncesi durumları da dikkate alınarak, aldıkları futbol eğitimi ile antropometrik özellikleri ve vücut gelişimleri arasındaki ilişkileri Eurofit Test Bataryaları aracılığıyla karşılaştırmalı olarak incelemektir.Materyal ve Metot: Araştırmaya Iğdır ilinin Aralık ilçesinde bulunan Atatürk Ortaokulundaki 10-14 yaş grubundaki öğrenciler dahil edilmiştir. 40 erkek ve 40 kız öğrenciden deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve deney grubuna sekiz haftalık futbol eğitimi verilmiştir. Eğitim sonucunda her iki grubun gelişimi Eurofit Test Bataryaları ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler bağımsız ve ilişkili örneklem t-testleri ile analiz edilmiştir. Bulgular: Yürütülen analiz sonucunda deney grubunu oluşturan futbol antrenmanı yapan erkek öğrencilerin kilo, flamingo denge, durarak uzun atlama, sol el dinamometresi, bükülü kol barfiks, 10x5 m. mekik koşusu ve 20 m dayanıklılık koşusu testlerine ilişkin ön-test ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Buna karşın kontrol grubunu oluşturan futbol antrenmanı yapmayan erkek öğrencilerin söz konusu değişkenlere yönelik ön-test ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı sonucu elde edilmiştir. Analiz sonucunda deney grubunu oluşturan futbol antrenmanı yapan kız öğrenciler açısından ise deri kıvrım kalınlığı, disklere dokunma testi, 10x5 m mekik koşusu ve 20 m dayanıklılık testlerinin ön-test ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Ancak kontrol grubunu oluşturan futbol antrenmanı yapmayan kız öğrenciler açısından bu testlerin ön-test ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür.Sonuç: Bu tez çalışmasından elde edilen sonuçlar; alınan futbol eğitiminin 10-14 yaş aralığındaki erkek öğrencilerin vücut ağırlıklarının, vücut dengelerinin, patlayıcı kuvvetlerinin, sol el pençe kuvvetlerinin, işlevsel kuvvetlerinin, sürat ve çevikliklerinin ve maksimal aerobik kapasitelerinin-dayanıklılıklarının; kız öğrencilerin ise, deri kıvrımı kalınlıklarının, hareket süratlerinin, sürat ve çevikliklerinin ve maksimal aerobik kapasitelerinin-dayanıklılıklarının gelişimine olumlu yönde katkı sağladığına işaret etmektedir. Anahtar Kelimeler: Eurofit test bataryaları, futbol eğitimi, 10-14 yaş arası çocuklar, antropometrik özellikler, vücut gelişimleri.
dc.description.abstractAim: The aim of this thesis researchis comparatively to examine the relationships between football training and elementary school students' between 10-14 age within the development period anthropometric features and body development through Eurofit test batteries taking into consideration pre-training situationsMaterial and Method: The students between 10-14 age Atatürk Middle School located in Aralık district of Iğdır were included in the research. Experimental and control groups were formed with 40 male and 40 female students and eight-week football training was given to the experimental group. As a result of the training, the development of both groups was evaluated with Eurofit Test Batters. The data were analyzed by the independent and paired samples t-tests.Results: Results of analysis were determined the presence of statistically relationship between male experimental groups' pre-tests and post-tests scores in terms of weight, flamingo balance, standing long jump, left hand dynamometer, twisted arm bars, 10x5 m shuttle run and 20 m durability tests. However, the results were obtained that it was not statistically significant relationship between pre-test and post-test scores for male control group in terms of these variables.As a result of the analysis, a statistically significant difference was found between the pre-test and post-test scores of skin fold thickness, disc touch test, 10x5 m shuttle run, and 20 m durability tests for the female experimental group. But there was no statistically significant relationship between pre-test and post-test scores of these tests for female control group.Conclusion: The results obtained from this thesis study pointed out that football training contributed positively to the development of body weights, body balances, explosive forces, left handed claw forces, functional forces, speed and agility and maximal aerobic capacities - durability of male students and also skin fold thickness, speed of movement, speed and agility and maximal aerobic capacities - durability of female students between 10-14 age.Key Words: Eurofit test batteries, football training, 10-14 years tenagees, anthropometric features, body development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlköğretim 10-14 yaş 8 haftalık futbol eğitimi alan ve almayan öğrencilerin eurofit test bataryaları ile değerlendirilmesi ve uygulama sonuçlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeEvaluation of eurofit test batters for primary school students between 10-14 years old in terms of 8 weeks football training and comparing implementation results
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-09
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEurofit tests
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmTraining
dc.identifier.yokid10229231
dc.publisher.instituteKış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid535130
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess