Ortaokul öğrencilerinin, sosyal becerilerle iletişim becerileri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Erzurum İlindeki özel ve devlet ortaokullarında okuyan 7. ve 8. sınıf öğrencilerin, sosyal beceri ve iletişim becerileri düzeyini incelemek için betimsel tarama modeli kullanıldı. Araştırmada kullandığımız Yurdakavuştu ve Küçükkaragöz (2012) tarafından geliştirilen çocuklar için sosyal beceri ölçeği ve Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen iletişim becerileri envanteri, bağımlı değişkeni oluştururken; araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formundaki sınıf, cinsiyet, okul türü, aile yapısı, sportif aktivite yapıp yapmama durumu, yaptığı sportif aktivite türü, sportif aktivitelere ayrılan zaman, sportif aktivitelerdeki başarı durumu, sportif aktivite yapma amacı ise bağımsız değişkeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda bağımlı değişkenlerle, bağımsız değişkenler arasındaki ilişki açıkça ortaya konmuştur.Yapılan araştırma sonucunda, erkek öğrencilerin kız öğrencilere oranla daha fazla sportif aktivitelere katıldığı saptandı. Yine erkek öğrencilerin, devlet okulunda okuyan öğrencilerin, sportif aktivite yapan öğrencilerin, takım sporlarını yapan öğrencilerin, sportif aktiviteleri sağlık ve eğlence amaçlı yapan öğrencilerin diğerlerine oranla daha yüksek iletişim becerilerine sahip oldukları belirlendi. Yine devlet okullarına devam eden öğrencilerin, sportif aktivite yapan öğrencilerin, sportif aktiviteleri sağlık ve eğlence amaçlı yapan öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri diğerlerine göre daha gelişmiştir. Öğrencilerin iletişim becerileri düzeyi arttıkça sosyal beceri düzeyleri de artmaktadır. Her iki beceri düzeyi bir biri ile pozitif yönlü bir ilişki içermektedir.Sportif aktiviteler ve farklı birçok değişkenin öğrencilerin sosyal beceri ve iletişim becerileri düzeyine farklı etki ettiği anlaşılmıştır. Sportif aktivite yapan öğrencilerin çevresiyle olan ilişkisinin, sportif aktiviteler yapmayanlara göre daha olumlu ve yapıcı olduğu sonucuna varılmıştır. Descriptive scanning model was used in this research for investigation of social skill levels and comminication skills of students who studying private svhool or public school at the class of 7 and 8 in Erzurum. The social skills scale for children developed by Yurdakavuştu and Küçükkaragöz (2012) and the inventory of communication skills developed by Ersanlı and Balcı (1998) constitute the dependent variable. Personal information form developed by the researcher class, gender, types of school, familiy structure, condition of whether to do sport activites, types of sport activites alloted time sport activites, condition of sporting success and the aim of doing sport activities were independent variable. According to the results of this research it was found that male students more participate in sport activities than female students. Also, it was determined that male students, students studying in public schools, students doing sports activities, students doing sports and students doing sports activities for health and entertainment purposes have higher communication skills than others. Students who studying public school, doing sport activities and doing sport activities for health and fun improve to social skills more than other students. As the increases of communication skills level of students , their social skill levels increase. Both skill levels (communication and sport) has a positive relationship each other.Sport activities and several different variable influence social skills and communication skills of students. According to the results of this research, students who doing sport activities be positive and constructive person more than other.
Collections