Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma da öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum puanları farklı değişkenlere göre incelenmiştir.Yöntem: Araştırmaya 456'sı kadın ve 412'si erkek olmak üzere toplam 868 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum puanlarının belirlenmesinde 2009 yılında Güllü ve Güçlü tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 veri analiz programında, dağılımların yüzdeleri için frekans, aralarında anlamlı fark olan ikiden fazla gruplarda farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Post Hoc Tamhane T2, ikili karşılaştırmalar için Many Whıtney U testi, çoklu karşılaştırmalar için de Kruskal Wallis H testi analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada belirtilen değişkenler ile beden eğitimi ve spor dersi bakımından dağılım normal dağılmadığı için non-parametrik testler kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak α = 0,05 seçilmiştir.Bulgular: Öğrencinin kendini, beden eğitimi ve spor dersinde yeterli veya yetersiz görme durumu bakımından, beden eğitimi ve spor dersi tutum puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0,05). Cinsiyet, öğrencinin düzenli spor yapıp yapmama durumu, herhangi bir takımda sportif müsabakalara katılıp katılmama durumu, anne düzenli spor yapıp yapmama durumu, baba düzenli spor yapıp yapmama durumu, aile gelir durumu, aile yapısı durumu, öğrencinin okulunda yeterince spor malzemesinin olup olmaması durumu, soğuk hava koşullarının spor yapılmasına engel olup olmadığı durumu ile beden eğitimi ve spor dersi tutum puanı bakımından ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları değerlendirildiği zaman, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının genel olarak yüksek olduğu bulunmuştur. Bunun sebebi ülkemizde son zamanlarda tesisleşme konusunda çalışmaların olması ve okul spor faaliyetleri kapsamında öğrencilerin aktif spor yapmaya beden eğitimi ve spor öğretmenleri tarafından teşvik edilmesi gösterilebilir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor, Tutum, Ortaokul, Sınıf, Değişken. Purpose: In this study, it is aimed to examine the attitudes of 7th and 8th grade students in secondary school towards physical education and sports. In the study, the attitudes of the students towards physical education and sports were examined according to some variables.Method: A total of 868 students, including 456 female and 412 male, participated in the study. `Physical Education Attitude Scale` developed by Güllü and Güçlü in 2009 was used to determine the attitude scores of the students in physical education and sports. In the analysis of the data obtained, SPSS 22.0 data analysis program, the frequency for the percentages of the distributions, in order to determine the difference between the groups in which there is a significant difference between the more than two groups, Post Hoc Tamhane T2 in One Way Anova, Many Whitney U tests for Double comparisons Kruskal Wallis H test analysis were used for multiple comparisons. Non-parameteric tests were used in the study because the distribution of the variables mentioned in the study and physical education and sports course attitude points were not distributed normally. α= 0,05 was chosen as the level of significance.Findings: There was no statistically significant difference between the physical education and sports course attitude scores of the students in terms of adequate or inadequate vision of physical education and sports (p>0,05). There is found a statistically significant difference in terms of physical education and sport course attitude scores, such as gender, student's regular doing sports or not, participation in or non-participation in sporting events in any team, whether or not the mother's sıtuation of doing regular sports, whether or not the father's situation of doing regular sports, family income status, family structure status, whether the student's school has enough or not enough sports equipment, whether or not to prevent to doing sports in cold weather conditions (p<0,05).Result: When students' attitudes towards physical education and sports were evaluated, it was found that their attitudes towards physical education course were generally high. This may be due to the fact that there are recent studies on installation in our country and the encouragement of the students by physical education and sports teachers to make active sports within the scope of school sports activities.Key Words: Physical Education and Sports, Attitude, Secondary School, Grade, Variable.
Collections