Ortaöğretim öğrencilerindeki özgüven gelişimlerinin spor ve farklı değişkenlere göre incelenmesi (Ağrı ili / Doğubayazıt ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı `Ortaöğretim Öğrencilerindeki Özgüven Gelişimlerinin Spor ve Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi`dir. Bu araştırma ile Ağrı ili / Doğubayazıt ilçesinde ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin cinsiyetleri, sınıf düzeyi, okul türü, birlikte kaldıkları yer, kardeş sayısı, aile aylık gelir düzeyi, aile yapısı, beden eğitimi dersi dışında spor yapma durumları, sporcu lisansı, haftalık spor yapma süreleri, yapmakta oldukları spor türü, akademik başarı durumları ve öğretmenlerinin ilgilenme durumu ile özgüven düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır.Yöntem: Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 330 erkek ve 270 kadın toplam 600 ortaöğretim öğrencisinin demografik nitelikleriyle ilgili bilgileri elde etmek için kişisel bilgi formu, özgüven düzeylerini belirlemek için Akın (2007) tarafından geliştirilen `Özgüven Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans dağılımı, iki bağımsız değişken ile özgüven düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemede Indipententsample T testi ve ikiden fazla değişken ile özgüven düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemede Anowa Varyans analizi teknikleri uygulanmıştır. Grupların görüşleri arasındaki fark P;<0,05 anlam düzeyi dikkate alınarak yorumlanmıştır.Bulgular: Elde edilen verilere göre öğrencilerin birlikte kaldıkları yer, kardeş sayısı, aile yapısı, beden eğitimi dersi dışında spor yapma durumu, sporcu lisansı, haftalık spor yapma süreleri, spor türü ve akademik başarı durumu değişkenleri açısından incelendiğinde özgüven ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Buna karşın, cinsiyet,sınıf düzeyi, okul türü, aile aylık geliri ve öğretmenlerinin ilgilenme durumu değişkenleri açısından ise özgüven ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Sonuç: Ortaöğretim öğrencilerinin spor yapma durumları, özgüven düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık yaratırken; spor yapan öğrencilerin spor yapmayan öğrencilerden, sporcu lisansı olan öğrencilerin sporcu lisansı olmayan öğrencilerden, her hangi bir spor türüyle uğraşan öğrencilerin sporla uğraşmayan öğrencilerden özgüven düzeylerinin yüksek olduğu, haftalık spor yapma süresi arttıkça özgüven düzeylerinin de arttığı yaptığımız çalışmamızda tespit edilmiştir. Purpose: The aim of this study is to investigate self-confidence developments in secondary school students according to sport and different variables. With this research, it was aimed to determine whether there is a statistically significant relationship among gender, grade level, type of school, place of residence, number of siblings, monthly family income level, family structure, sports activities outside of physical education classes, sportsman license, weekly sports duration, type of sport, academic achievement and interest of teachers and self-confidence levels of the students studying in secondary schools in Doğubayazıt district of Ağrı. Method: In this research, descriptive scanning method was used. A personal information form was used to obtain information about demographic characteristics of a total of 600 secondary school students (330 male and 270 female) and `Self-confidence Scale developed by Akın (2007) was used to determine their self-confidence levels. Data were analyzed using SPSS 22.0 package program. In the analysis of the data, frequency distribution and independent sample T test were used to determine the relationship between two independent variables and self-confidence levels, and anova variance analysis techniques were used to determine the relationship between more than two variables and self-confidence levels. The difference between the opinions of the groups was interpreted considering the significance level of P <0,05. Findings: According to the obtained data, there is a significant difference between the average points obtained from the self-confidence scale when the students are examined in terms of variables as their place of residence, the number of siblings, family structure, the status of doing sports outside physical education course, sportsmen's license, weekly duration of doing sports, type of sports and academic achievement status. On the other hand, it was found that there was no significant difference between averages of self-confidence levels in terms of variables as gender, grade level, type of school, monthly family income and care status of their teachers. Results: It was determined in this study that while status of doing sports of secondary school students creates a significant difference between self-confidence levels, self-confidence levels of students who do sports, have a sportsman license and engage in any kind of sports are higher than those of students who do not do sports, do not have a sportsman license and do not engage in sports. Moreover, it was concluded that self-confidence levels increased as weekly sporting time increased.
Collections