Eleştirel pedagoji bağlamında medya okuryazarlığı dersinin işleniş biçiminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı; Türkiyede ilköğretim ikinci kademede (ortaokul) seçmeli ders olarak okutulan Medya Okuryazarlığı dersinin eleştirel pedagojik anlayışa uygun olup olmadığını incelemektir. Öncelikle eleştirel pedagoji kavramının eleştirel düşünmeyle olan ilişkisi ele alınarak medya okuryazarlığı dersinin hangi eleştirel pedagojik bakış açısıyla inceleneceği sorunu tartışılmıştır. Devamında medya okuryazarlığı meselesi üzerinde durularak Türkiyedeki durum analiz edilmiştir. Sonuç olarak seçmeli ders olarak okutulan medya okuryazarlığı dersi, Giroux ve Freire gibi eleştirel pedagojiye yön veren bilim insanlarının görüşlerini benimseyen eğitimciler tarafından verilmesi bu dersin arzu edilen düzeye ulaşacağına inanılmaktadır. The aim of this thesis is to examine whether Media Literacy course which is taught as an elective course in secondary schools (high school) in Turkey is appropriate for the critical pedagogical understanding. Firstly,the problem of by which critical pedagogical perspective Media Literacy course would be examined has been discussed by considering the relationship between the concept of critical pedagogy and critical thinking .In the following step, the stuation in Turkey has been analised by emphasizing Media Literacy. As a result, it is believed that if media literacy, as an elective course, is taught by educators who adopt the views of scientist like Giroux and Freire directing to critical pedagogy,the course will reach the desired level.
Collections