Beden eğitimi öğretmenlerinin maruz kaldıkları mobbing ile durum ve süreklilik kaygısının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları mobbing ile sürekli ve durum kaygı durumlarının karşılaştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Araştırmanın örneklemini Erzurum ilindeki beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya 162 erkek 88 kadın toplam 250 öğretmen katılmıştır.Çalışmada 4 bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Birinci bölümde demografik özelliklerle ilgili sorular, ikinci bölümde Beden Eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları mobbing envanter ölçeği`, üçüncü bölümde `Durum Kaygısı Envanteri` ve son bölümde `Süreklilik Kaygısı envanteri ölçeği` kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilere IBM SPSS Statistics20.0 yazılımı aracılığıyla frekans analizi, Mann WhitneyU, Kruskall Wallisve çoklu Spearman Korelasyonuygulanmıştır. Analizlerde istatistiki anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak alınmıştır.Bulgular: Araştırmaya katılan kadın sporcularla erkek sporcuların kişilik özellikleri ve içsel motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Sporcuların kişilik özelliklerinden dışadönüklük, gelişime açıklık, sorumluluk ve uyumluluk alt boyutlarıyla antrenörleriyle ilişkilerinde temel psikolojik ihtiyaçların tatmini ve içsel motivasyon arasında pozitif yönde ilişki bulunmuştur. Sporcuların kişilik özellikleri ve temel psikolojik ihtiyaçlarının karşılanmasının içsel motivasyonlarını %42 oranında yordadığı bulunmuştur. Sonuç:Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin maruz kaldığı mobbing ile durum ve süreklilik kaygısı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki vardırAnahtar Kelimeler: Beden eğitimi öğretmeni, durumluluk ve süreklilik, kaygı, mobbing, yıldırma. Aim: The purpose of this research is to compare conditional and state worry with mobbing that physical education teachers meet.Material and Method: Physical education teachers in Erzurum province constitute the specimen of the research.162 men and 88 women totally 250 teachers joined to the research. In the study datum collecting device was used that exist four part. In the first part questions about demographical features were used, in the second part mobbing inventory scale that physical education teachers meet, in the third part inventory of state worry and the final part the state worry inventory was used. To the datum obtained from the participants frequency were analysed, T test, ANOVA test and stepwiser ration analyse were applied via IBM SPSS Statistics20.0 software. In the analysis is the level of statistic meaningfulness was as (p<0.05).Findings: The women physical education teacher and men physical education teachers joined to their search meaningful differences were observed in the mobbing scale in coaching in destabilisation. In the dimension of administrative duty state worry of physical education teachers there were observed meaningful differences. In the sexuality part that meaningful differences were observed in the lower dimension of the physical education teachers in the excessive duty obligation state and continuity. In the period of teaching of physical education teachers in the mobbing scale there were meaningful differences between personal threat stabilization and intended to the job.Results: In the research it was determined that there is a positive relation between mobbing and anxiety level of women and men teachers of physical education teachers and that there was not a very big differences among some findings statistical values.Keywords:Anxiety,Destabilization,Mobbing, Performance, Teacher
Collections