İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programında merhamet değeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; merhamet değerinin, ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programında nasıl yer aldığını ve öğretim süreçlerine nasıl aktarıldığını öğretmen kılavuz kitaplarını temele alarak incelemektir. Araştırma giriş ve üç bölümden oluşmaktadır: Kavramsal Çerçeve, Değerler Eğitimi, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Merhamet Değeri, Sonuç ve Öneriler. Giriş bölümünde, araştırmanın önemi, amacı ve yöntemi ortaya konulmuştur. Kavramsal çerçeve bölümünde, merhamet değeri literatürde taranmış merhamet ile ilgili olarak kavram analizi yapılmıştır. Değerler eğitimi bölümünde, değer eğitiminde kullanılan yaklaşımlar açıklanmış, değerler eğitimi yaklaşımları kendi aralarında mukayeseli bir şekilde incelenmiştir. Ayrıca değerler eğitimi yaklaşımları ile yapılandırmacı öğrenme kuramı karşılaştırılmış ve yaklaşımlar, yapılandırmacı öğrenme kuramına göre değerlendirilmiştir. İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında merhamet değeri bölümünde, ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarındaki merhamet değerinin öğretimi ile ilgili etkinlikler, yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilmiştir. Ayrıca bu bölümde ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında merhamet değerinin öğretimi değerlendirilmiştir. Sonuç bölümde ise yaptığımız çalışmada ulaştığımız sonuçlar ile bu sonuçlar çerçevesinde önerilerimiz sunulmuştur. The purpose of this study is to put forth the compassion value in how to get it involved in primary religious culture and moral knowledge education programs and how to get it transferred into teaching processes in terms of the teacher?s guide books. Our research consists of four parts, which are introduction, education of values, and the value of compassion in primary religious culture and moral knowledge course, conclusion and recommendations. In the introduction, it has been put forth the theoretical framework of the compassion value, the importance of research, the aim of research and the method of research. The conceptual analysis of the compassion value has been made with the compassion today known in literature. In values education department, approaches used in value education have been explained and these approaches have been examined in a comparative way. Also approaches to values education have been compared with constructivist learning theory, and approaches have been evaluated according to the constructivist learning theory. In the part of compassion value in the primary religious culture and moral knowledge class, activities concerning with teaching of the compassion value in course books and primary religious culture and moral knowledge teaching program have been evaluated within the framework of the approaches. Also in this part, primary religious culture and moral knowledge teaching program and the compassion value in course books have been evaluated within the framework of the concept. In the last section, results achieved in our work and our proposals have been presented within the framework of these results.
Collections