Piyano eğitiminde hızlı deşifre teknikleri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, hızlı deşifrenin piyano eğitimi üzerine etkinliği durumu değerlendirilmiş ve buradan yola çıkarak, çeşitli deşifre yöntem ve tekniklerinin piyano eğitimindeki etkisi gözlenmiştir. Araştırma için hazırlanan teknikler, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü Anabilim Dalı 2.Sınıf 2.Yarıyıl temel piyano öğrencilerine uygulanmış ve ulaşılan sonuçlar piyano eğitiminde deşifrenin önemi açısından değerlendirilmiştir.Piyano öğretim üyelerinden ve öğretim elemanlarından, araştırma için oluşturulan hızlı deşifre öğretim programının içeriğindeki hedef ve hedef davranışlara ilişkin görüşleri alınmış ve buna bağlı olarak deşifre teknikleri öğretim programı hazırlanmıştır.Araştırma için hazırlanan yöntem ve tekniklerin uygulandığı 2.Sınıf öğrencilerine 1 yarıyıl süresince her hafta düzenli olarak yöntem ve teknikler hakkında bilgi verilerek, örnek eserler çalıştırılmıştır. Öğretilen bu teknikleri dönem sonunda final sınavında uygulamaları öngörülmüştür. Piyano eğitimi alanında uzmanlar tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda, deney grubu üzerinde hızlı deşifre tekniklerinin piyano eğitimindeki hedeflere ulaşma da olumlu yönde etkili olduğu anlaşılmıştır. In the study, effectiveness of fast decipherede on piano education is evaluated and with this way, effects of various deciphered techniques and ways on piano education is monitored. The techniques which were prepared for the study were applied on basic piano students of Atatürk University Fine Arts Faculty Science of Music Department, and the results were evaluated on importance of deciphered on piano education.The ideas of piano instructors on aims and target behaviours of content of fast deciphered teaching were taken and therefore teaching programme of deciphered techniques were prepared. The sample Works were studied with the 2. Class students who were applied for methods and techniques that prepared fort his study, for 1 term every week. It is stipulated to apply this techniques that they learnt in final exam at the end of the term. At the end of the evaluations made by the specialists on piano education; the pilot group, showed positive attitudes on reaching the aims of piano education in paralel with deciphered education.
Collections