Kuruluşundan günümüze Anadolu güzel sanatlar liseleri öğretim sürecinin ve mesleki müzik eğitimine katkılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum Anadolu Güzel Sanatlar lisesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, kurulduğu 1998 yılından 2012 yılına kadar Erzurum Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinin (E.AGSL), 10. yılında mezun verdiği öğrencilere ve eğitim kadrosuna yönelik bir durum tespiti yapmaktır. Kurumun hem öğrenciler hem de okul bazında genel durumunu değerlendirerek geçmişten günümüze olan genel değişimini, hem başarı seviyeleri düzeyinde hem de ileriki mesleki yaşantılar açısından değerlendirip ortaya koymaktır.Araştırmada genel bir yargıya varıp daha belirgin ve kesin sonuçları ortaya koymak açısından evren ve örneklem bir tutularak, E.AGSL Müzik Bölümü olarak belirlenmiştir.Araştırmada Betimsel model kullanılmıştır. Betimsel model doğrultusunda tarama (survey) yönteminden yararlanılmıştır. Ayrıca Tarama (survey) araştırmalarında veri toplamak için sıkça kullanılan tekniklerden görüşme tekniği de kullanılmış ve kişisel bilgilere ulaşabilmek amacı ile araştırma kapsamında ihtiyaç duyulan verilere ulaşılmıştır. Buna göre, nicel ve nitel veriler ayrı ayrı toplanmış ve analiz edilmiştir. Sonuçlar, kadrolu öğretmen sayısının yetersiz olduğunu, bu yetersizlikten dolayı açık kadroların görevlendirmeli öğretmenlerle tamamlanmaya çalışıldığını ve mezun öğrencilerin almış oldukları mesleki müzik eğitimi kazanımlarının ileriki yaşamlarında önemli katkılar sağladığını göstermektedir. The aim of this study is to determine the situation of including all graduated students and teaching staff in the tenth year of the Erzurum Anatolian Fine Arts High School that was found in from 1998 to 2012. Also the aim is to examine the change of the students and the institution from past to present by evaluating their general situations in terms of success level and career. In order to achieve accurate and reliable results, the universe and the sample of the study were determined identical as the music department of Erzurum Anatolian Fine Arts High School. Descriptive method was used in the study and survey method used through descriptive one was very beneficial for the study. Interview method that is used commonly in survey studies to find personal information was used to collect data and required data was achieved through these methods. Quantitative and qualitative data were collected separately. Acquired data was analysed and brought together. Results indicate that the number of the teaching staff is not enough, for this reason, the number of secondment teaching staff is more than necessary, and additionally, it is understood that educational learning outcomes make significant contributions to the graduated students.
Collections