Moda üzerinde hedonik tüketim ve içgüdüsel alışverişin etkileri konusunda bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde değişen teknoloji ve küreselleşmenin bir sonucu olarak pazarlarda ve buna bağlı olarak da pazarlama anlayışında sakça değişimler yaşanmaktadır. ayrıca pazarların ve pazarlama faaliyetlerinin üzerinde moda olgusunun da ciddi bir etkisi olduğu da görülmektedir. Gelirlerin ve boş zamanların artmasına bağlı olarak insanların satın alma biçimleri de değişmektedir. Öyleki; günümüzde tüketiciler alışveriş faaliyetlerini bir eğlence olarak görmektedirler. Bu nedenle malların ve hizmetlerin satışa sunulduğu hem kolay, rahat, alışveriş yapılan hemde eğlenilebilen konforlu alışveriş meKânları yaratılmaktadır. Bu yüksek lisans tezinde moda üzerinde, içgüdüsel alışveriş ve hedonic tüketimin etkisinin olup olmadığı test edilmiştir. Bu amaçla Erzurum Atatürk Üniversitesi kampüsü araştırma alanı olarak seçilmiştir. Atatürk Üniversitesi kampüsünün gündüz nüfusunun yaklaşık 60.000 kişi olduğu öğrenilmiş ve kampüste yaşayan, çalışan ve öğrenim gören kadınlara bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda içgüdüsel alışverişin moda odaklılığı üzerinde, hedonic tüketiminde moda yönlülük üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir. Nowadays as a result of changing technology and globalization, in bazaars and in parallel with this in comprehension of bazaar, changements are often lived. Besides, it is seen that on bazaars and marketing proceedings, fashion matter has a serious effect. Depending on the increase of incomes and waste of times, people's purchasing types change, too. Even, currently consumers think shopping activity as an entertainment. Because of this, comfortable shopping centres where properties and services are put up for sale; both easy, rest, being shopped and getting have fun; are created. In this MA thesis, it is tested whether instinctive shopping and hedonic consumption, on fashion orientation any effect. This reason, Erzurum Atatürk University Campus is chose being research area. It is learnt that Atatürk University has approximately 60.000 population on Day Time and it is wanted to determine whether instinctive shopping does wonders on fashion and hedonic consumption by means of a questionnaire which is applied to female inhabitants of campus, workers and students at university. In the wake of this research, it is stated that instinctive shopping on fashion focused and hedonic consumption on fashion directivity have effects.
Collections