Akademik kurum çalışanlarının güçlendirilmesinin yeniliğe yönelik örgütsel destek algısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızlı değişimin yaşandığı günümüzde, örgütlerin bu değişimi gerçekleştirmelerinin temel koşulu, işgörenleri yeniliğe ve değişime açık hale getirmeyi sağlamaktır. Bunu gerçekleştirebilmek adına örgütlerin en fazla tercih ettikleri yöntemlerden biri de personel güçlendirme uygulamalarıdır. Günümüzde akademik kurumlar, toplumların gelişiminde çok önemli rol oynamaktadır. Dolayısıyla yeniliği ve değişimi takip edebilmek için akademik kurumlarda personel güçlendirme uygulamalarına yer vermek kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı akademik kurumlarda görev yapan akademik ve idari personelin, yeniliğe yönelik desktek algılarında güçlendirme uygulamalarının etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın ampirik kısmında, teoride verilen bilgileri sınamak amacıyla Atatürk Üniversitesinde görev yapan akademik ve idari personele bir anket uygulanmış ve bu anket sonuçlarının analizinden elde edilen bilgiler doğrultusunda, akademik kurum çalışanlarının yeniliğe yönelik algılarında personel güçlendirmenin etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Gerekli istatistiksel analizler yapıldıktan sonra psikolojik güçlendirmenin ve sosyo-yapısal özelliklerin yenilikçiliği olumlu etkilediği gözlenmiştir. In today?s fast changing era, the main condition of adopting change is to make employees open to innovation and change. Therefore personal empowerment has become one of the most preferred solutions. In today?s world, academic instutions are playing a key role for development of society. In this sense, it is necessary to use employee empowerment strategy in higher education to follow innovative changes around world .The purpose of this study is to investigate the relationships between the levels of empowerment and perceived support for innovations among non-academic and academic professional employees. In empirical part of this study, there is a survey-based research containing the academic and non-academic staffs at Ataturk University to examine the theorical context. According to findings of this research, the effects of empowerment are estimated on perceived support to innovation in the academic organizations are given about study results. After statistical analyses, it was observed that psychological empowerment and socio-structural dimensions have an significant impact on innovativeness.
Collections