Kamu sektöründe etik sorunlar ve çözüm önerileri: Erzurum Valiliği örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türk kamu sektöründe var olan etik sorunları ortaya koyarak, bu sorunların nedenlerini ve bu nedenleri ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerilerini tartışmaktır. Uygulama bölümünde ise Erzurum Valiliği?nde çalışanlar ve hizmet alanların etik konusundaki tutumları ve etik sorunların çözüm önerileri konusundaki algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Anket sonuçlarına göre kamu çalışanlarının etik sorunların varlığına ilişkin sorulara verdikleri cevapların, kamu çalışanı olmayanların verdikleri cevaplarla anlamlı ölçüde farklı olduğu görülmektedir. Etik sorunların nedenleri ve çözüm önerileri konusunda ise t-testi sonuçlarına göre kamu çalışanlarıyla kamu çalışanı olmayanların tutumları arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmektedir.Ankete katılanların eğitim düzeyi dikkate alındığında, etik sorunların varlığına ilişkin sorulara eğitim düzeyi düşük olanların daha yüksek puan verdikleri; etik sorunların çözüm önerileri konusundaki sorulara ise eğitim düzeyi yüksek olanların daha yüksek puan verdikleri görülmektedir. Buna karşın etik sorunların nedenlerine ilişkin sorularla ilgili ise eğitim düzeylerine göre anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this thesis is to determine ethic problems which is present in public sector and to deliberate reasons of these problems and recommendatory solutions to remove these reasons. In practice section of this thesis, it was tried to measure the ethical attitude and the perception of the civil servants and citizens in Erzurum Valiliği regarding to solution suggestions to solve the ethic problems. According to survey results, it is seen that answers given by civil servants about existing ethical problems are significantly differ from answers given by non-civil servants. According to t test results, it is seen that there is not a significantly differnce between attitudes of civil servants and non-civil servants regarding to reasons of ethical problems and solution proposals.While lower educated attendances were grading high points to questions about existing ethical problems, higher educated attendances were grading high points to questions about proposals to solve ethical problems. On the other hand, it is determined that there is not a significantly difference between education level groups regarding to questions about reasons of ethical problems.
Collections