Sosyalleşme sürecinde 14-18 yaş grubu ortaöğretim öğrencilerinin sosyal medya kullanım eğilimleri ve alışkanlıkları: Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaöğretim (lise) öğrencilerinin sosyal medyadan etkilenme düzeylerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda birinci bölümde çocukların gelişim ve toplumsallaşma süreçleri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise çocukların kitle iletişim araçları karşısındaki etkilenme biçimleri ortaya konulmuştur. Üçüncü bölümde Kayseri ilinde yapılan bir çalışmaya yer verilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında Kayseri ilinde bulunan lise seviyesindeki okullarda eğitim görmekte olan ve kotalı örneklem yöntemiyle seçilen 748 öğrenci üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilerek öğrencilerin sosyal medyadan etkilenme düzeyleri ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular sonucu sosyal medya kullanımında cinsiyete göre farklılıkların bulunduğu görülmüştür. Ayrıca sosyal medyanın kullanım amacının daha çok eğlenmek ve sohbet etmek olduğu ortaya çıkmıştır. In this study, it is aimed to reveal the exposure rates of the social media on high school students. İn this context, in the first chapter, growth and socialization process of the children are discussed. İn the second chapter, it is introduced that how to children were affected by the mass media. And in the third chapter, it is presented the survey conducted in the province of Kayseri In the application part of the study, the survey which were conducted on 748 student studying high school is presented. İn the survey, quata sampling method is used. İn this context, the data obtained from the survey is evaluated by SPSS and the exposure rates of social media are introduced. According to findings, in the matter of using social media the differences is stated depending on gender. Furthermore, the purpose of using social media is stated as fun and chat.
Collections