Claude Farrere`in Ankaralı Dört Hanım eserinde imgeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Claude Farrèrein Ankaralı Dört Hanım eserinde imge kavramını konu edinmektedir. Çalışmamızın amacı Türk Akademisindeki imge çalışmalarına katkıda bulunmaktır. 21. yüzyıl Fransız yazarı Claude Farrèrein imgelem dünyasında ilgili eser merkezli yapmış olduğumuz çalışma iki ana bölümde dört imge başlığıyla incelenmiştir. Bu tez çalışmasında öncelikle yazar tanıtlanmış, eser ait olduğu dönem itibariyle irdelenmiş ve ilgili dönemde Türkiye?deki başat imajlar betimlenmiştir. Eserde kadın ve erkek gibi baskın imgelerin eşsüremli okumalarla Osmanlı ve Cumhuriyet toplumunda izleri sürülmüştür. Sonuç olarak, Cumhuriyetin ilanıyla birlikte Türk toplumunda köklü değişimler yaşanmıştır. Ancak Batı medeniyetinin kültürel kaynaklarından beslenen yazar, Osmanlı ve Cumhuriyet toplumunu betimlerken ön kabullerinden kurtulamamıştır. Bu bağlamda yazarın yapmış olduğu betimlemelerin ve imgelemlerin nesnel olmaktan çok öznel olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study the concept of image is described in Claude Farreres Ankaralı Dört Hanım. The aim of this study is to contribute to the studies about the images at Turkish Academy. This study, which based on the imagination of Claude Farrère, 21th century French author, is examined in four title of image. First of all the author is introduced and then this novel is analyzed in the parameters of the age. Second, the mains images for Turkey are described. In the novel, the images that are used usually for the ages of Ottoman and Turkey such as woman and man are defined. As a result, essentials reforms are made in Turkish society by the proclamation of republic. But the author that benefit from the cultural sources of Western civilization, cannot refrain from his prejudgments while describing Ottoman and Turkish society. In this context, the descriptions and images of the author are not objective but subjective.
Collections