Arapça öğretiminde drama tekniği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arapça, başta Kur'an-ı Kerim ve hadis-i şerifler olmak üzere, İslami ilimlerin anahtarı olmasından ve günümüzde dünyanın en çok konuşulan dilleri arasında bulunmasından dolayı, hem Türklerin hem de diğer milletlerin ilgi odağı olmuştur. Özellikle Türkler, İslam'ı kabul ettikten sonra Arapça öğrenimi ve öğretimi konusunda durmadan çalışmışlardır. Hâlihazırda da devam eden bu öğrenim ve öğretim, şüphesiz yabancı dil öğretiminde keşfedilen yeni yöntem ve tekniklerle daha kolay ve kalıcı öğretilmektedir.Bu tez; Arap dilinin, ana dili Arapça olmayanlara drama tekniğiyle öğretimini incelemektedir. Araştırmada, drama uygulamalarının Arapçanın öğretiminde kullanılabilirliği ve nasıl kullanılması gerektiğine ilişkin araştırmalar gözler önüne serilecektir. İlk olarak Arapça öğretimi ve karşılaşılan sorunlar, Türkiye'de Arapça öğretimi konuları incelenecek sonrasında yabancı dil öğretim yöntemleri işlenecektir. Daha sonra ise bir öğretim tekniği olan dramadan, dramanın çeşitlerinden, eğitim öğretimdeki yerinden ve yabancı dil öğretimindeki etkisinden bahsedilecektir. Arabic is considered to be a language that is central to the Islamic studies due to two major sources which are Qur'an and Hadith. Arabic is also a language that is one of the most spoken languages in the world. The Turks and other nations has been the focus of attention on it. The Turks especially, after accepting Islam, have carried studies on Arabic learning and teaching incessantly. At present this ongoing learning and teaching, of course, the teaching foreign languages could be more easily and permanently with the help of newly discovered methods and techniques. In this thesis, Arabic language teaching to non-Arabic people has been studied by making use of the drama technique. In this research, different drama applications in the teaching of Arabic have been widely discussed in terms of their availability and the usage methods. First of all, Arabic teaching and the encountered problems will be examined and then the Arabic teaching topics in Turkey and language teaching methods will be evaluated in details. Finally, the drama as a teaching technique, its varieties, its place in education and training, and the effect of drama technique in the language teaching will be discussed thoroughly.
Collections