Kent yerleşimcilerinin turizm pazarlamasına yönelik tutumunu etkileyen faktörler: Erzurum ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kent yerleşimcileri, turizm pazarlama sürecinde en önemli paydaş gruplarından birini oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu paydaş grubunun istek, beklenti ve tercihlerini göz önünde bulundurmadan, başarılı turizm politikaları meydana getirmek mümkün değildir. Bu araştırmada, kent yerleşimcilerinin turizme ve turizm pazarlamasına yönelik tutumlarının altında yatan bazı temel faktörleri ortaya koyan bir model sunulmakta ve Erzurum ili ekseninde modelin uygulaması yapılmaktadır. Bu bağlamda, Kwon (2008) tarafından geliştirilen kapsamlı modelden yararlanılarak daha kısa bir model ve ölçek geliştirilmiştir. Bu anket Erzurum genelinde 466 kişiye uygulanmış, toplanan bu veriler istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre kent yerleşimcilerinin turizmden elde ettikleri kişisel fayda ve toplumsal bağlılık düzeyleri turizme yönelik tutumlarında etkili faktörler olarak ortaya konmuştur. Turizme yönelik tutum, turizm pazarlamasına yönelik tutumu da etkilemektedir. Bunun yanı sıra kent yerleşimcileri Erzurum'da bulunan turizm potansiyeli içerisinde en çok kış sporları turizmine yönelik pazarlama kampanyaları yapılmasını desteklemektedirler.Anahtar Kelimeler: turizm, turist, kent, pazarlama, turizm pazarlaması, kent yerleşimcileri, kış sporları turizmi, Erzurum Residents of a city constitute one of the most important stakeholder group in the process of tourizm marketing. Therefore It is impossible to generate successful tourism policies without considering the opinions, expectations and preferences of this stakeholder group. This study presents a model which reveals the factors influencing residents' attitudes tourism and tourism marketing and implements it in the scope of Erzurum city. In this context a short model and a questionnaire are developed by taking Kwon's (2008) comprehensive model. This questionnaire is distributed to 565 people in Erzurum and 466 questionnaires were taken under evaluation finally and subjected to the analysis. According to the findings of the study, personal benefit of residents from tourism and the residents' community attachment levels are presented as factors influence the residents' attitudes towards tourism. Attitudes towards tourism also influence the attitudes towards tourism marketing. Moreover, residents in Erzurum support the winter sports tourism to be marketed most.Key Words: tourism, tourist, city, marketing, tourism marketing, residents, winter sports tourism, Erzurum
Collections