Hz. Peygamber`in suça ve suçluya bakışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin konusu Hz. Peygamber'in suça ve suçluya bakışıdır. Araştırma giriş ve dört bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde suç, suçlu kavramı ve bunların çeşitleri hakkında kısa bilgiler verildi. Her bir farklı suça uyum sağlayan cezaların Sünnet-i Nebevî tarafından ortaya koyulduğu ve suçun ne olduğu belirlenerek ne tür cezaların uygulandığı tespit edildi.İkinci bölümde Rasulullah (s.a.s.)'ın suçlulara yaklaşımı tespit edilmeye çalışıldı. Hz. Peygamber s.a.s.'in, mahkemeye intikal edinceye kadar had gerektiren suçlara karşı oldukça musamahakâr davrandığı, hâkimlerden güçleri yettiğince had cezalarını düşürmelerini istediği hususuna temas edildi.Üçüncü bölümde ise, suç oluşmadan önce Sünnet'te alınan tedbirler üzerinde duruldu. Sünnet-i Nebevî'de eğitim, yargı ve ekonomiyle ilgili suçlara karşı suç oluşmaması için alınan önlemlerden bahsedildi.Dördüncü bölümde suçluların eğitimindeki temel ilkeler, eğitim metotları ve çeşitleri ele alındı.Eğitim hizmetlerinin etkili kullanımında eğitimci-suçlu ilişkisi son derece önemli olduğundan suçlu eğitiminde diyalog, empati ve diğer metotlar üzerinde duruldu.Ek kısmında ise, Geyve Cezaevi'nde yapılan anket sonuçları ele alındı. Cemaatle mescidde namaz kılmanın, yüce Kur'ân'ın anlamlarının tefsiri ve hadîs derslerinin, suçluların eğitiminde çok önemli olduğu ortaya çıktı.Çalışmada elde edilen önemli hususlar değerlendirilerek sonlandırıldı.Anahtar Kelimeler: Suç, Suçlu, Ceza, Eğitim. The main subject of this dissertation is the Prophet Muhammad's view of crime and criminal. The study consists of introduction and four parts. The first part gives brief information about crime, criminal, the concept of criminal and their types. It was ascertained what sorts of punishments were practised by establishing what punishments were for individual crimes according to the Sunnah and what the crime was. Second part discussed the Prophet Muhammad's approach to criminals, that he was rather tolerable to the `had` involving crimes until being submitted to the court and that he wanted the judges to reduce the `had` punishments as much as possible. The third part dealt with precautions taken in the Sunnah before the crime occurring. It was drawn on the precautions taken in the Sunnah to avoid the crimes against education, justice and economy The fourth part discussed the basic principles, educational methods and their types in the education of the criminals. It was focused on dialogue, empathy and other methods in the education of criminals because educator-criminal relation was highly important to the efficient use of educational services. The appendix part dealt with the survey results carried out Geyve Prison. It turned out that praying in the mosque with crowd, interpretation of the Glorious Qur'an and hadith lessons were of paramount importance in the education of criminals. The important points obtained in the study were assessed and finished.Key Words: Crime, Criminal, Punishment, Education
Collections