Konaklama işletmelerinde çalışan personelin işkoliklik eğilimleri ile hizmet odaklılık ilişkisi: TRA1 bölgesinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada olumlu bir kavram olarak düşünülen işkolikliğin anlaşılması ve olumsuz etkilerinin ön plana çıkarılması ile birlikte örgütlerde işkolik çalışanlar ve bu çalışanların hizmet odaklılık düzeyleri çeşitli yönleriyle incelenmiştir. TRA1 bölgesinde bulunan konaklama işletmeleri çalışanlarının işkoliklik eğilimlerini belirlemek ve işkoliklik ile hizmet odaklılık düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını tespit etmeye yönelik olan araştırma üç ana bölümden oluşmaktadır.Araştırmanın ilk bölümünde işkoliklik kavramına ilişkin, ikinci bölümünde ise hizmet odaklılık kavramına ilişkin açıklamalar üzerinde durularak ayrıntılı incelemeler yapılmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise işkoliklik ile hizmet odaklılık arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla örneklemi oluşturan 317 iş görene, araştırmacı tarafından geçerliği ve güvenirliği test edilen `İşkoliklik Bataryası Ölçeği` ve `Müşteri Odaklılık Ölçeği` nin uygulanmasıyla elde edilen araştırmanın bulguları yer almaktadır.Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinde çalışan iş görenlerin işkolik oldukları veya olabilecekleri görülmüş, işkoliklik ile hizmet odaklılık arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Ancak işkoliklik eğilimlerinin artması iş görenlerin hizmet düzeylerinde bir düşüş yaşanmasına sebep olacaktır. Bu nedenle örgütlerde işkolikliğin önüne geçilerek hem bireysel düzeyde hem de örgütsel düzeyde hizmet odaklılık sağlanmalıdır. In this study, workaholic personnel in the organizations and their levels of service focus has been analysed from various aspects along with the understanding of workaholism which has been considered a positive concept and putting forward its negative effects. This study, which aimed at determining workaholism tendencies of the accommodation companies' personnel in TRA1 region and ascertaining whether there is a relation between workaholism and service focus levels of those personnel, consists of three main chapters.Detailed analysis have been carried out related to the concept of workaholism in the first chapter, and explanations about the concept of service focus in the second chapter of the study. In the final chapter of the study, however, research findings which have been obtained via the application of 'Workaholism Battery Scale' and 'Customer Orientation Scale' whose reliability and validity have been tested by the researcher to 317 employees of the sample group have been mentioned with the purpose of analysing the relation between workaholism and service focus.As a result of the study, it has been observed that, the personnel working in accommodation companies are o may become workaholics, and it has been determined a positive, significant relation between workaholism and service focus. However, an increase in the tendencies of workaholism will cause a decrease in personnel's service levels. For that reason, both individual and organizational service focus should be provided by preventing workaholism in organizations.
Collections