Hz. Peygamber`in Kur`an öğretme metodu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hz. Peygamberin kendisine nazil olan ayetleri ashabına öğretme şekli tezimizin ana konusunu oluşturmaktadır. Allah Rasulü inen her ayeti çeşitli kabilelerden meydana gelen ashabına vakit geçirmeksizin tebliğ etmiştir. kıraat ilminin gayesi Kuran vahyinin asıl muhatabı olan Hz. Peygamber'in kuran kelimelerini ne şekilde telaffuz etmişse aynen o şekilde gelecek nesillere aktarmak yani orijinal telaffuzu muhafaza etmektir. diğer bütün diller ve metinler zamanla mana ve ses kaymasına uğrarken Kur'an asırlar önceki orijinal fonetik hususiyetlerini koruyan tek metindir. bu da Hz. Peygamber'in öğretmiş olduğu usuller sayesinde olmuştur. müslümanlar Kur'an'ı Kerimi korumakla yükümlüdür. onu koruma yollarından birisi de okumaktır.bunun içindirki kuran okumak dinimizde bir ibadet olarak kabul edilmiştir. ancak bu gelişigüzel bir okuyuş değil usulüne uygun anlamaya dayalı bir okuyuştur.Anahtar Kelimeler: Kur'an, Hz. Peygamber, Kıraat, Vahiy, Anlamak The prophet muhammed's teaching method the revealed verses to his companions creates the main subject of our thesıs. The prophet muhammed promtly notified each revealed verses to his companions that various of tribes. the purpose of the recitation science is to protect the orijinal one, how the prophet muhammed is the real interlocutor of the Quran pronounced and transfer to the generations of future. alhought the other languages and texts was exposed to some deformation of sound and meaning the Quran wich the only one text in this state firmly protected its orijinal status and phonetic properties. ıt's reason is the prophet muhammed's teaching methods and precedures. muslims are obliged to protect the Quran one of the ways is to read its protection. because of this situation reading the Quran in our reliion has been recognized as a worship. but it is not an ordinaty reading also it requires the understanding properly.Key Words: Quran, The Prophet Muhammad, Recitation, Revelation, Understanding
Collections