KOBİ lerde sosyal medya kullanımı: Erzurum ili üzerine inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamız tüm ülke ekonomilerinin yapı taşı niteliğini taşıyan KOBİ'lerin sosyal medya kullanım amaçlarını, sosyal medya kullanımının KOBİ'lere katkılarını ve zararlarını incelemek amacı ile yapılmıştır. Dolayısı ile öncelikle KOBİ'leri tanımak adına ülkelerce hatta bölgelerce yapılmış olan çeşitli tanımlamalar derlenmiştir. Bu tanımlar kapsamında genel geçer bir KOBİ tanımlaması elde etmek amacı ile belirlenen çeşitli ölçeklerden de yararlanılmıştır.Bu amaçla, öncelikle KOBİ'leri tanımaya yönelik olarak KOBİ'lerin kuruluş amaçları, ülkelere göre değişimleri incelenmiştir. Ayrıca KOBİ'lerin yaşadığı finansman, yönetim ve organizasyon, üretim, pazarlama, ihracat, AR-GE, teknoloji, rekabet ve personel sorunları değerlendirilmiştir. Sosyal medyayı dijital ortamdaki mecralardan ayıran pek çok farklı özelliğinin olduğu bilinmektedir. Sosyal medya kullanımına dair sonuçlara ulaşabilmek için öncelikle sosyal medyanın özellikleri, türleri, tarihçesi incelenerek, Türkiye'deki sosyal medya kullanımı belirtilmiştir.Bu çalışmada Erzurum ilindeki KOBİ'lerden araştırmaya katılanların KOBİ'lerde sosyal medya kullanımı ile ilgili görüşlere katıldıkları görülmektedir. Erzurum ilindeki KOBİ'lerin sosyal medya kullanımı konusunda bilgi sahibi olduğu, fakat sosyal medyanın pazarlama, reklam, tanıtım gibi yönlerini yeterince kullanmadığı tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanım ölçeğine verilen cevaplarla sosyo-demografik özellikler arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. In our research all the country's economy, SMEs are the building blocks of the intended use of social media, the use of social media contributions and reviewed with the aim to examine the disadvantages of SMEs. Therefore, even countries that have been made on how to understand the various definitions of SMEs primarily area has been compiled.These definitions are generally accepted within the scope of the definition of an SME is determined with the aim to obtain benefited from various scales.Primarily for SMEs in order to gain a general definition of SMEs to recognise the establishment of SMEs, changes according to the country were investigated. Also experienced by SMEs finance, management and organization, production, marketing, export, technology, competition, and personnel issues have been evaluated.Social media in the digital environment feature that distinguish it from many different media is known to be. In order to reach conclusions on the use of social media social media properties, types, history by examining the use of social media in Turkey was mentioned.In this study, respondents from SMEs in the province of Erzurum in SMEs related to join to view it is observed that the use of social media. SMEs in the province of Erzurum are knowledgeable about the use of social media, but social media marketing, advertising, promotion aspects such as not using enough of was identified. Social media usage with the answers given on the scale of socio-demographic variables, significant relationships were identified between.
Collections