Din kültürü ve ahlâk bilgisi ders kitaplarında kullanılan hadis materyalinin tespit ve tahlili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezimizde, Cumhuriyetten günümüze kadar olan süreçte (1920-2012) Milli Eğitim Bakanlığı'nca; ilkokul 4. sınıftan başlamak üzere lise (son) 12. sınıfa kadar zorunlu ders olarak okutulan Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinin; müfredât programları ile ders kitapları hadis kriterleri (Kaynağı/Sahihlik-Zayıflık Durumu) bakımında incelenmiştir. Ders kitaplarından yer alan rivayetler; 1920-1948, 1948-1982, 1982-2012 diye üç bölüme ayrılarak, kaynaklarına ve sıhhat durumlarına dair dönemsel analizler yapılmıştır.Ders kitaplarında yer aldığı tespit edilen rivayetlerin % 74'ü Kutub-i Sitte % 26'sı ise Kutub-i Sitte dışındaki kaynakların rivayetidir. Rivayetlerin (% 75.80)'nin sahih, (% 19.60)'ının zayıf ve (% 4.60)' ının ise mevzu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In our thesis; in the process when is between today and the Republic Era , the students books and the curriculum approved by the National Education Ministry and used at the state schools for the religion and culture education education of children to the twelfth grade (the last year in high school) from the forth grade and which is compulsory for them were detected in terms of the hadith criteria ( Its source/ authenticity- unreliability position ) the hadith taking place on the course books were analyzed separating three sections as 1920-1948, 1948-1982, 1982-2012 and we did periodic analysis about the hadith's source and ıts authenticity.At the end of the analysis, ıt was concluded that % 74 of the hadiths on the course books are from Sahih Bukhari-Kutubu Sitte, %26 of them are from the other hadith books ; Meanwhile % 75.80 of them are authentic hadiths, % 19.60 of them are shaky, % 4.60 of them are fabrication
Collections