Kur`ân-ı Kerîm`de üstünlük olgusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kur'ân-ı Kerîm'in üstünlüğü ifâde etmek için kullandığı kelimelerin başında`fadl` kökünden türeyen fiiller gelmektedir. Kur'ân'ın bu amaçla kullandığı kalıp `ismitafdil`dir. Bunların dışında Kur'ân'ın üstünlüğü ifâde etmek için kullandığı farklıyöntemler de mevcuttur.Kur'ân tüm kemâl vasıfların Allah'a (c.c.) âit olduğunu ifâde etmekle berabermahlûkât içerisinde üstünlüğe dâir bir hiyerarşinin var olduğuna işâret etmektedir.Yaratılmışların en üstünü `insan` olup insanlığın zirvesinde ise Peygamberler, hâssatende sonuncuları olan Hz. Muhammed (s.a.s.) bulunmaktadır.Peygamberlerin (a.s.) dışındaki insanlar arasına üstünlük kriteri olarak `îmân`,`ilim` ve `takvâ` olguları koyulmuştur. İnsanların üstünlük sebebi olarak kabul ettiklerisoy, millet, renk, dil vs. olgular hakîkatte insanın menfaatine olan farklı amaçlarahizmet etmektedir.Anahtar Kelimeler: Kur'ân, Üstünlük, İnsan, Peygamber. The first of the words which the Holy Quran uses to explain the superiority are theverbs based on the root of `fadl`. In this purpose Quran uses the term `ism-i tafdil`.Except these there are also different ways which Quran uses to explain the superiority.Although the Quran explain that all the perfect skills refer to Allah (c.c.), it'salso mentioned that there is a hierarchy about the superiority among the creatures. Thebest supreme created creature is `human`, the top of all the humans are the prophets,especially Hz. Muhammed (s.a.s.) the last prophet.Except the Prophets, there are superiority criterias named `faith`, `science` and`taqwa` among the humans. There are facts like race, nation, colour, language etc. incommon belief of superiority; but in fact these only serve different purposes of humanbenefit.Key Words: Quran, Superiority, Human, Prophet.
Collections