Sosyal sorumlu tüketim davranışının ölçümü ve değerlendirilmesi üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal sorumlu tüketim faaliyetleri 20.yy.' ın ikincisi yarısı ile birlikte artış göstermektedir. Özellikle gelişmiş batılı ülkelerin uluslararası şirketleri bu anlamda tüketicilerin istek ve taleplerine cevap vermektedirler. Şirketler birer vatandaş gibi sorumluluklarının bilincinde olarak çeşitli faaliyetler yürütmektedirler. Yapılan bu araştırma ile tüketicilerin sosyal sorumlu davranmaları ve işletmelerden olan beklentilerini Erzurum Atatürk Üniversitesi öğrencileri üzerinden ölçmek ve değerlendirmek için bir uygulama yapılmıştır. Bu anlamda, Webb ve ark. (2007) tarafından geliştirilen sosyal sorumlu satın alma ve kullanma ölçeği yararlanarak daha kısa bir model oluşturulmuş ve kullanılmıştır. Anket Atatürk Üniversitesi öğrencilerinden 413 kişiye uygulanmış ve daha sonra veriler istatistiksel analiz yapılarak yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre kadınların erkeklerden daha fazla sosyal sorumlu oldukları görülmüştür. Yine eğitim durumları ve aylık gelirinde bireylerin sosyal sorumlu davranış göstermelerinde önemli diğer iki kriter oldukları bu çalışma ile ortaya çıkartılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal sorumlu tüketim, halkla ilişkiler. Socially responsible consumption behaviour activities show increase with the second half of the 20. century. Especially, international corporations of Western countries meet the demands of consumers in this sense. Corporations conscious of their responsibilities as a citizen carry out various activities. With this research, an application has been carried in order to measure and evaluate consumers' responsible behaviours and their expectations from corporations through students of Ataturk University. In this sense, making use of socially responsible purchase and usage scale developed by Webb et al (2007), a shorter model has been created and used. The survey has been applied to 413 people at Ataturk University, and later, statistical analysis of the data was carried out and interpreted. According to the gained data, it has been seen that women are more socially responsible than men. At the same time, the study has shown that educational background and monthly income are two other important criteria in indicating the individuals' socially responsible behaviour.Keywords: Corporate social responsibility, socially responsible consumerism, public relations.
Collections