Otel işletmelerinde yenilikçiliğin önündeki engeller ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Bodrum örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin yenilikçiliğin önünde engel olarak gördükleri durumlar ile örgüte olan bağlılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaçla Muğla ilinin Bodrum ilçesinde 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan işgörenler araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Hata payları da dikkate alınarak, toplam 500 anket dağıtılmış, eksik doldurma ve uç değerlerin çıkarılmasıyla toplam 367 anket araştırmaya dahil edilmiştir. Beş ölçekli likert yöntemine göre hazırlanmış anket formuyla elde edilen veriler, SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ile frekans ve yüzde dağılımı, güvenirlilik analizi, bağımsız ikili örneklemler için T-Testi ve ikiden fazla bağımsız örneklemlerde ANOVA ve Welch testi yapılırken, değişkenlerin aralarındaki ilişkinin yönünü belirlemek amacıyla da korelasyon testi yapılmıştır. Araştırma sonunda, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin hem örgütsel bağlılık ve alt boyutları hem de yenilikçiliğin önündeki engellerine ilişkin görüşlerinin bazı demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir. Ayrıca otel işletmelerinde çalışan iş görenlerin yenilikçiliğin önünde algıladıkları engeller ile örgütsel bağlılık ve alt boyutları arasında düşük, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda elde edilen bulguların önceden belirlenen hipotezleri sağlayıp sağlamamasıyla ilgili durum hipotez tablosunda belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: İşgören, Yenilikçiliğin Önündeki Engeller, Örgütsel Bağlılık, Yenilikçilik The aim of this research is to determine the relationship between the conditions which are seen by the employees working at 4 and 5-star hotel businesses as an obstacle in front of the innovation and their commitments to the organization. For this aim, the employees working at 4 and 5-star hotel businesses in the Bodrum district of Muğla province were included in the study. Data was collected by questionnaire method. A total of 500 questionnaires were distributed by taking into consideration the margin of error and a total of 367 questionnaires were included in the study after eliminating the incomplete fillings and extreme values. The data obtained through questionnaire form prepared according to the Likert method with five scales was analyzed through SPSS 22.0 software package. While the frequency and percentage distribution for the data obtained, T-test for the independent dual samples, ANOVA and Welch tests for the independent samples, which are more than two, were performed; the correlation test was conducted in order to determine the direction of the relationship between the variables. At the end of the research, it has been observed that the opinions of the employers working in hotel businesses towards both organizational commitment and sub-dimensions and the obstacles in front of the innovation vary significantly according to some demographic variables. In addition, a low, positive and meaningful relationship emerged between the obstacles in front of the innovation, which is perceived by the employers working in hotel businesses, and organizational commitment and sub-dimensions. The condition related to the fact that whether or not the findings, which have been obtained as a result of the analysis performed, satisfy predetermined hypothesis has been stated in the hypothesis table.Keywords: Worker, Barriers to Innovativeness, Organizational Commitment, Innovativeness
Collections