Turizm sektöründe e-ticaret boyutlarının konaklama işletmelerinde incelenmesi; Samsun ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünya ekonomisinde bilgi teknolojisi alanındaki hızlı gelişmeler alışılagelmiş ticaret kavramına farklı bir boyut kazandırmaya başlamıştır. Bilgi teknolojileri ile internet teknolojilerinin birleşmesi ve pazarlama faaliyetlerinin sanal ortamda yapılması elektronik ticaret kavramını oluşturmaktadır. Elektronik ticaret her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de önemli bir yer edinmiştir. Turizm sektöründe önemli bir paya sahip olan konaklama işletmeleri alışılagelmiş klasik pazarlama araçları yerine e-ticareti kullanmaya başlamıştır. Artan rekabet ortamında işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için konaklama işletmelerinde elektronik ticaret kullanımı kaçınılmaz hale gelmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde turizm kavramı açıklanarak turizmin tarihsel gelişimi, turizm işletmeleri, konaklama İşletmelerinin sınıflandırılması ve turizm işletmelerinde pazarlama yöntemleri hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde ise e-ticaret kavramı, e-ticaretin gelişimi, e-ticaretin araçları, e-ticaretin türleri, e-ticaretin tarafları ve e-ticaretin ödeme araçları incelendikten sonra e-ticarette karşılaşılan sorunlar, e-ticaretin avantajları ve dezavantajlarına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde turizm sektöründe internetin kullanılmaya başlaması, e-turizm, turizm bileşenleri açısından e-ticaret, konaklama işletmelerinde e-ticaret kullanımı ve e-ticaretin konaklama işletmelerinde kullanmanın avantaj ve dezavantajlarına değinilmiştir. Son olarak turizm sektöründe e-ticaret boyutlarının konaklama işletmelerinde incelenmesi üzerine Samsun'da yapılan bir araştırma sunulmuştur.Bu çalışmada elektronik ticaretin konaklama işletmeleri üzerine etkilerini araştırmak amacı ile bu kapsamda oluşturulan anket formları; Samsun ilinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri üzerinde uygulanmıştır. Bu verinin analiz edilmesinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Bu çalışma da güvenirlilik analizi, frekans analizi ve standart sapma-ortalama analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular literatür taraması yoluyla elden bilgiler ışığında yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Elektronik Ticaret, E-Turizm, Konaklama İşletmeleri, Turizm Sektörü The rapid developments in the information technology area have started to gain a different dimension to the concept of conventional trade in the globalized world economy. Convergence of information technologies and internet technologies and performing marketing activities in the virtual environment constitues the concept of e-commerce. As in every sector e-commerce has an important place in the tourism sector as well. Accommodation operations that have a significant share in tourism sector have begun to use e-commerce instead of usual classical marketing tools. Using e-commerce has become inevitable for accommodation operations in order to maintain their existence in an increasing competitive environment. At the first section of this study the concept of tourism has been explained and mentioned to general information about the historical development of tourism, tourism operations, classification of accommodation operations and the marketing methods in the tourism operations. At the second part, it is mentioned to the concept of e-commerce, the development of e-commerce, tools of e-commerce, types of e-commerce, parts of e-commerce, payment tools of e-commerce, problems encountered in e-commerce and the advantages-disadvantages of e-commerce. At the third parts of the thesis it is mentioned to beginning of using internet in the tourism sector, e-tourism, e-commerce in terms of tourism components, use of e-commerce in accommodation operations and the advantages and disadvantages of using e-commerce in accommodation operations. At last, a survey conducted in Samsun is presented that is examining the size of e-commerce in the tourism sector at the accommodation operations. In this study, questionnaires that were created to investigate the effects of e-commerce on accommodation operations, were applied to three,four and five-star accommodation operations which are operating in Samsun. SPSS 16.0 software package was used in order to analyze this data. In this study, reliability analysis, frequency analysis, the mean and standard deviation- average analysis were used. The obtained findings have been interpreted in the light of information obtained through literature review.Keywords: E-Commerce, E-Tourism, Accommodation Operations, Tourism Sector
Collections