Anna Deavere Smith`in solo performanslarında kimlik ve direniş performansı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, performans kuramı ve Amerikan Performans Tiyatrosu içinde yer alan siyahi kadın oyun yazarları ve solo performansçı Anna Deavere Smith'in Fires in the Mirror (1992) ve Twilight: Los Angeles 1992 (1993) basılı metinlerinden, Four American Characters (2007) ve Let me Down Easy'nin video kayıtlarından yola çıkılarak sahne performanslarının kimlik ve direniş performansı çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır.Çalışmamız Giriş, üç Ana Bölüm ve Sonuç bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Richard Schechner temelli Performans Kuramı ve bu kuramla birlikte Amerikan Tiyatrosu'nun Amerikan Performans sahnesine dönüşü ele alınmaktadır. İkinci bölümde, Anna Deavere Smith'in seçilmiş solo-performansları üzerinden performans tekniklerini ve Smith'in ortaya koyduğu oynama biçimini açıklamaya çalıştık. Üçüncü bölümde ise aynı performanslar çerçevesinde Smith'in kimlik ve direniş vurgusunu çözümlemeye çalıştık.Sonuç olarak, performans çalışmaları içerisinde Anna Deavere Smith'in bir yazar ve performansçı olarak önemini ve kimlik ve direniş performansının Smith'in solo-performanslarının açılımında kullanılabilecek en uygun performans alanı olduğu çalışmamızda detaylarıyla başlıca inceleme konumuzdur.Anahtar Kelimeler: Solo-Performans, Amerikan Tiyatrosu, Performans Çalışmaları, Kimlik, Direniş. The aim of this thesis is to introduce Performance Theory and to analyse solo-performances in the light of identity and resistance performance. We have selected the plays, Fires in the Mirror, Twilight: Los Angeles 1992, Four American Characters, and Let me Down Easy, by Anna Deavere Smith, one of the prominent American playwrights and the solo-performers.This study consists of three chapters with an Introduction and a Conclusion. In the first chapter, we focus on Performance Theory by Richard Schechner and the transformation of American Theater to American Performance with his theory. In the second chapter, the techniques of Anna Deavere Smith's selected solo-performances and Smith's other-oriented acting style are examined in detail. In the third chapter, identity and resistance performance is emphasized for the analysis of the same solo-performances.The thesis emphasizes the significance of Anna Deavere Smith both as a playwright and performer. Identity and resistance performance is an appropriate and the most relevant method in overall analysis of the performances, in question.Keyword: Solo-Performance, American Theatre, Performance Studies, Identity, Resistance
Collections