Türkiye`deki Arapça öğretimi açısından `Silsiletü Ta`lîmi`l-Lüğati`l -`Arabiyye` adlı ders kitabı serisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giriş, dört bölüm, iki tablo ve bir sonuçtan oluşan bu çalışma genelde yabancı dil öğretiminde takip edilen yaklaşım ve yöntemler ile dil öğretiminde önemli bir yere sahip olan ders kitaplarının dil öğretimindeki işlevine bir açıklık getirmeyi amaçlamaktadır. Özelde ise birçok İlâhiyat fakültesinde kullanılan Silsiletü Ta'lîmi'l-Lüğati'l -'Arabiyye adlı ders kitabı serisinin muhtevasını incelemeyi ve kullanılabilirliği açısından eksik ve olumlu yönlerini belirleyip söz konusu ders kitabıyla ilgili gerekli görülen yerlerde önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır.Giriş Bölümünde çalışmamızın önemi, amaçı, alanı ve sınırlılıkları üzerinde durulmuş, Birinci bölümde Arapçanın önemi, Türkiyede'ki Arapça öğretimi ve Arapça eğitiminde kullanılan yöntemler ve yaklaşımlar üzerinde durulmuştur, İkinci bölümde Arapça Öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri bulunmaktadır. Üçüncü bölümde Silsiletü Ta'lîmi'l-Lüğati'l -'Arabiyye adlı ders kitabı serisi içerik bakımından değerlendirilmeye çalışılmış, gerekli yerlerde tavsiyelerde bulunulmuştur. Dördüncü bölümde ise öğrenci ve öğretmen anketlerinden elde edilen verilerin istatistiksel dökümü ve değerlendirilmesi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil, Dil Ögretimi, Anadil, Yabancı Dil Ögretim Yöntemleri, Türkiye‟de Arapça Öğretimi. This study which consists of introduction, conclusion, four parts and two tables clarifies the methods and the approach which is followed in teaching foreign language and the function of textbooks which has an important place in teaching language in the general sense. In real terms, therewithal it identifies contributions of the textbook series Silsiletü Ta'lîmi'l-Lüğati'l -'Arabiyye to Arabic teaching and it aims at making suggestion in necessary places about topic textbooks by analyzing its content and also by specifying its positive and deficient ways about if it is used or not.In the introduction part, the importance, aim, subject and finiteness of our study have been dwelled on the importance of Arabic, teaching Arabic in Turkey and the methods and approaches used in the Arabic education have been dwelled on. In the first part. In the second part, there are problems and solution suggestions in Arabic teacher.In the third part, is has been given advices in necessary places by being evaluated the textbook named Silsiletü Ta'lîmi'l-Lüğati'l -'Arabiyye in terms of content. In the fourth part, there are evaluation and statistical information which have been gotten from teacher and student questionnaires.Key Words: Foreign language, language education, native language, foreign language education methods, Arabic Teaching in Turkey.
Collections