Kurumsal itibar algısının işten ayrılma niyeti üzerine etkileri: Türkiye turizm stratejisi 2023 kış turizmi gelişim koridoru`nda yer alan illerdeki dört ve beş yıldızlı oteller üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal itibar kavramının gelecekte de işletmelerin ve kurumların, bugün ve gelecekteki varlıklarını korumada ciddi bir faktör olarak karşımıza çıkacağı açıktır. Diğer taraftan işten ayrılma niyeti birçok değişkenin yarattığı bir sonuç olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumsal itibarın tek başına çeşitli parametrelerle ölçülebilen ve değerlendirilebilen bir kavram olmasının yanında, işten ayrılma niyeti gibi birçok kavram üzerinde etki yaratabilen bir kavram olması bu araştırmanın yapılmasını sağlamıştır. Bu çalışmada kurumsal itibar algısının işten ayrılma niyeti üzerine etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Daha önce birçok kurum ve işletme için ölçülen kurumsal itibar algısı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın belirlemiş olduğu Kış Turizmi Gelişim Koridoru illeri olan Erzurum, Erzincan, Kars, Ağrı ve Ardahan bazında ölçülmüş ve bu algının işten ayrılma niyeti üzerine etkileri istatistiki olarak değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı'nda belirlenmiş olan Kış Turizmi Gelişim Koridoru' nda yer alan Erzincan, Erzurum, Ağrı, Kars ve Ardahan illerindeki turizm işletme belgeli dört ve beş yıldızlı otellerde çalışmakta olan toplam 411 personel arasından 261 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans dağılımı, korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizine göre değerlendirilerek sonuçlar yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, İşten Ayrılma Niyeti. It is obvious that the term `corporate reputation` as it is today, will show up as a serious factor in terms of businesses' and institutions' protecting their existence. On the other hand, we come across quitting job intention as a result that many factors create. The reason why this research has been created is that not only corporate reputation is a notion that can be measured and evaluated with various parameters but also, it is a notion that can create effect on numerous notions such as quitting job intention.In this research an investigation has been made to determine the effects of corporate reputation perception on intend of quitting job. The corporate reputation perception that has been measured for many businesses and institutions before, has been measured and on the basis of Erzurum, Erzincan, Kars, Ağrı and Ardahan which are winter tourism corridor cities that The Ministry of Culture and Tourism has designated, and the effects of this perception on quitting job intention has been evaluated statistically. Accordingly, a questionnaire has been conducted on 261 employees out of total 411 who work at tourism operation licensed four and five-star hotels in Erzincan, Erzurum, Ağrı, Kars and Ardahan in winter tourism corridor that had been identified by Tourism Strategy of Turkey 2023. The data obtained have been evaluated and interpreted according to frequency distribution, correlation analysis, simple linear regression.Key Words: Corporate Reputation, Intention to Leave.
Collections