Nahçivan Karabağlar külliyesinin Türk sanatındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Orta Asya Türk kültüründen günümüze anıt mezarların; din, coğrafya, sosyal yapıya bağlı olarak değişimleri göstermekle beraber Türklerde var olan anıt mezar anlayışının mimari değişimini göstermektedir. Çalışmamın içeriğinde değişimin itici unsurları üzerinde durulmakta ve Nahcivan'da bulunan Karabağlar Külliyesinden önceki ve sonraki yıllarda anıt mezar anlayışını ve mimari değişimini ortaya koymaktadır. Nahcivan'ın Coğrafi Durumu, Türk sanatında Kümbet Mimarisinin Gelişimi ve Karabağlar Külliyesinin olmak üzere üç ana başlık altında incelenen bu çalışma Hun Türklerinden Osmanlı Devletine kadar olan oldukça geniş bir zaman dilimi içerisinde değerlendirilmiştir.Birinci bölümde Karabağlar Külliyesinin bulunduğu Nahcivan'ın tarihi ve coğrafyası hakkında bilgi verilmiş ikinci bölümde ise Türklerde var olan anıt mezar anlayışının mimari özellikleri ve Türklerin tarihte kurmuş oldukları devletlerdeki anıt mezat anlayışları, mimari açıdan değerlendirilmiştir. Çalışmamın son bölümünde ise Karabağlar külliyesi ile ilgili; tarihi mimari ve süsleme özellikleriyle ilgili geniş bilgiler ile birlikte; bölgeye giderek çekmiş olduğum fotoğraflarla da desteklediğim çalışmam yer almaktadır. This study demonstrates the changes in monumental tombs based on religion, region and social structure beginning from Middle Eastern Turkish Culture until today together with the changes in the architecture of monumental understanding of burial. In the course of this study, vivid parameters of the change is dwelled on and the conversion in the perception of monumental tomb and architecture in Karabağlar Complex situated in Nakchivan during previous and later years. Analysed under three main topics; The Geographical Situation of Nakchivan, The Development of Vault Architecture in Turkish Art, and Karabağlar Complex, this study is evaluated within a wide period of time extending from Hun Turks to Ottoman Empire. The first chapter contains information about Nakchivan's history and geography while the second chapter is mainly about the architectural characteristics of monumental tombs in Turkish art and an architectural evaluation of the monumental burial styles in the states founded by Turks. In the last chapter, a wide range of information is given about the historical, architectural and ornamental characteristics of Karabağlar Complex along with photographs I have taken from the site.
Collections