XX. yüzyılı sanatın da enstalasyon
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması sanatın içinde ki heykelin geçirdiği evreleri ve bu evrelerin kırılma noktalarının anlatmaktadır. Heykel (Rodin'in açtığı) çığırla beraber ilerler, heykel ve mekan kavramı aynı zamanda, anıt mantığından heykelin kaidesinden kurtulmuştur. Duchamp'ın seçtiği, sıradan ve seri üretim nesneleri, hazır malzeme kullanımında ve heykel, mekanın kavramına yeni akış getirmektedir. Duchamp'ın Dada'da ve minimal tavrının, yarım yıl sonra gerçekleşecek olan yeniliğe getireceği devrim niteliği taşımaktadır ve daha sonra, minimal (hazır malzeme) sanatı kavramsal sanatına esin vermiştir. Joseph'inin yaptığı iş ve edindiği yoğun varoluşsal deneyimlerle minimal sanatın getirilerinden, gelmektedir. Guert George'nin yapmış olduğu performanslar sanatı ve hayat arasında ki biçimlerin etkinliklerinden oluşmaktadır. Heykelin kabul görmüş genel tanımını yenilemiştir, bu devrimsel gelişmelerin ışığında sanatın tavır alanını, eleştiren toplumun gündelik gerçeklikle ve sokakla bütünleşen çağdaş sanatın evrimselleştirmiştir. Çerçevede heykel artık yeni malzemeler, yeni araçlar ve mekanlar kullanılmaya başlanmıştır. Heykel artık salt hacim, yüzey, ışık, gölge, renk gibi ögelerle tanımlanan ve mekanla bağlantı kuran kütle olmaktan çıkmıştır. Heykel, nesne, ses, film, insan bedeni vb. öğleleri de üretim sürecine katarak mekan ile bağlantısını arttırmıştır. Post modern dönemde heykel, bir galeride, sokakla, çölde, gökte, bedende ve hatta sadece zihin de bile yer alabilmektedir. Sanatın seyrini, nesnenin serüveninden giderek değişime uğramış, kavrama ve yaklaşma aynı zamanda durmaya da yönlenmiştir. Çalışmanın içeriğinde, çağdaş sanatın devin işsel geçişi anlatılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Mekan, Nesne, Çağdaş Sanat This study deals with the stages that sculpture within art went into, and breaking points of these stages. Sculpture proceeds beginning with Rodin's lead, so that notions of sculpture and setting get rid of understanding of monument and sculpture rule. Random and mass production objects chosen by Duchamp brought a new perspective to ready-made material, sculpture and setting. Duchamp's minimal attitude that will bring a revolution to the innovation that will come in half a year, and minimal art will inspire conceptual art. Joseph's work and intense existential experiences come from minimal art. Performances of Guert Georgenin consist of influences of styles between art and life, which, in return, has shown that all ready-made materials and decorations can be seen as sculpture. Generally accepted definition of sculpture has been extended, under the light of this development, contemporary art has evolved. In this frame, sculpture started to use new materials, tools and settings. Sculpture has no longer is a mass linked to setting and defined by elements like pure volume, surface, light, shadow or colour. Sculpture increased its link with setting by adding elements such as object, voice, film, human body to its production process. In postmodern period, sculpture can take place in a gallery, Street, desert, sky, body and even in our mind. Path of art has changed following object journey, and directed to notion, getting closer and even to pause. Now not superiority of artistic expression means, but kinaesthetic transition of contemporary art is important.Keywords: Setting, Object, Contemporary Art.
Collections