Turist destinasyonunda restoran deneyiminin tekrar ziyaret niyeti üzerine etkisi: Kapadokya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, belirli bir turizm destinasyonunu ziyaret eden turistlerin, bu destinasyonda faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmelerinde edindikleri restoran deneyimlerinin, doğrudan ve dolaylı olarak destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Turistlerin restoran deneyimlerinin belirlenmesinde, memnuniyet ve yer aidiyeti değişkenleri temel alınmıştır. Araştırmada veriler, anket yöntemi ile elde edilmiştir. Bu doğrultuda Kapadokya destinasyonunda bulunan Ürgüp ilçesindeki butik otellerin restoran hizmetinden faydalanan turistlere toplam 450 anket formu dağıtılmış ve eksik ve hatalı doldurulan anket formlarının elenmesiyle 385 anket araştırmaya dâhil edilmiştir. Restoran deneyimi, memnuniyet ve yer aidiyeti değişkenlerinin tekrar ziyaret niyeti üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla adımsal regresyon analizi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, restoran deneyiminin tekrar ziyaret niyeti üzerinde oldukça önemli bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, memnuniyet ve yer aidiyeti değişkenlerinin de tekrar ziyaret niyeti üzerinde restoran deneyimini destekleyici rollerinin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Restoran Deneyimi, Memnuniyet, Yer Aidiyeti, Tekrar Ziyaret Niyeti, Kapadokya. This research was carried out to find out the effect of restaurant experience which tourists visiting a spesific tourist destination obtained in food and beverage business enterprises on their revisit intention to the same destination both directly and indirectly. In the process of determination of tourists' restaurant experiences, the variables such as satisfaction and place attachment were based. In this research, the data was obtained via survey method. In this regard, 450 tourists who experienced the restaurant facility of the boutique hotels located in Urgup town in Cappadocia destination were surveyed. As a result, 385 questionnaire forms were subjected to research with the elimination process of the questionnaire forms which were filled in incorrect and incomplete way. The stepwise regression analysis was applied in order to find out the effect of variables such as restaurant experience, satisfaction and place attachment on revisit intention. Research findings stated that there was a quite significant impact of restaurant experience on revisit intention. In addition to this, variables such as satisfaction and place attachment were determined to have roles supporting restaurant experience on revisit intention. Key Words: Restaurant Experience, Satisfaction, Place Attachment, Revisit Intention, Cappadocia.
Collections