Marlen Haushofer`in çocuk öykülerindeki figürler ve didaktik işlevleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Alman/Avusturya yazınında büyük öneme sahip Marlen Haushofer‟in `Brav Sein ist Schwer`, `Schlimm Sein Ist Auch Kein Vergnügen`, `Wohin Mit Dem Dackel?`, `Müssen Tiere Draußen Bleiben` adlı çocuk öyküleri incelenmiştir.Çalışmamızın giriş bölümünde yazarın Alman/Avusturya yazınındaki yeri, çocuk öyküleri geleneği, bu alanda alanda yapılan çalışmalar ve izlediğimiz yönteme yer verilmiştir. Birinci bölümde ise dört öyküdeki ana figürler ve yan figürler irdelenmiştir. Figürlerin eserde öne çıkan özellikleri ve didaktik işlevleri birlikte ele alınmıştır. Haushofer'in figürleri yazarın kendi yaşamından, çevresinden önemli izler içerir. Bu nedenle oldukça gerçeğe yakın ve inandırıcıdırlar. Hemen bütün figürler çocuklar için olduğu kadar büyüklere de genel ve evrensel değerlere dair önemli mesajlar içerir. Bu nedenle kurgusal ve didaktik boyut birlikte önemli bir işlev üstlenir.Anahtar Kelimeler: Çocuk Yazını, Çocuk Öyküleri, Didaktik. In this study, the novels by the name of `Brav Sein ist Schwer`, `Schlimm Sein Ist Auch Kein Vergnügen`, `Wohin Mit Dem Dackel?`, `Müssen Tiere Draußen Bleiben` of Marlen Haushofer, who has a great importance in the German/Austrian literatur is discussed. In the introduction part of our study are given wide coverage to the author's place in the German / Austrian literature, the tradition of children's novels and the methode, we have followed. In the first part, main figures and side figures in four novels are examined. The prominent features of the figures and their didactic functions are discussed together. The figures of Haushofer contain important traces from the writer's own life and her environment. For this reason they are very close to reality and convincing. Almost all figures are contained important messages about general and universal values as big as for children and for adults. For this reason, fictional and didactic dimension play an important role together.Key words: Children's Literature, Children's Stories, Didactic.
Collections