Mobil bankacılık kullanım talebini etkileyen faktörlerin araştırılması: Atatürk Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, elektronik bankacılık ürünlerinden biri olan mobil bankacılığın kullanımının talebini etkileyen faktörlerin tespit edilmesi, mobil bankacılığı kullananların varsa yaşadıkları problemleri belirlemek ve kullanmayanların kullanmama sebeplerini tespit etmektir. Bu amaçla tezin ilk iki bölümünde Türkiye'de en çok kullanılan elektronik bankacılık ürünleri tanıtılmış ve elektronik bankacılığın banka ve müşteri açısından ortaya çıkarabileceği riskler ve bu risklerin yönetimi konusuna değinilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmı olan üçüncü bölümünde ise Atatürk Üniversitesi'nde görev yapan 410 akademik personele yüz yüze anket uygulaması yapılarak veriler toplanmış, eksik olan anketler çıkarılarak, kalan 398 anket ile SPSS 20 paket programında çapraz tablolarla Pearson Ki-Kare Bağımsızlık Testi ile değerlendirilerek analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre mobil bankacılık kullanımı ile cinsiyet, bireysel kredi(tüketici, taşıt, konut) varlığı, kredi kartı kullanımı, internet bankacılığı kullanımı, bankada mevduatın olup olmaması ve akıllı cep telefon/tablet varlığı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Talep, Mobil Bankacılık, Bireysel Kredi The purpose of this thesis is to determine the factors affecting the usage of mobile banking, which is one of the electronic banking products. The other purposes are to determine the problems of mobile banking users and to determine the reasons which cause people to not use.For this purpose, in the first two chapters of the thesis, the most used electronic banking products in Turkey are introduced and the risks that electronic banking may reveal in terms of bank and customer and the management of these risks are mentioned. In the third part, which is the application part of the study, 410 academic personnel working at Atatürk University were surveyed face-to-face and data were collected. The missing questionnaires removed and the remaining 398 questionnaires were analyzed using the Pearson Chi-Square Independence Test with cross tables in the SPSS 20 package program. According to the results of the analysis, it is determined that mobile banking usage has a meaningful relationship between gender, personal credit (consumer, vehicle, house) existence, credit card usage, internet banking usage, existence of bank deposits and smart phone / tablet presence.Keywords: Demand, Mobile Banking, Retail Credit
Collections