Erich Kästner`in Emil ve Dedektifler, Noktacık ile Anton ve Uçan Sınıf adlı öykülerinde toplumsal olayların çocuk perspektifinden yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, günümüzde yazının alt disiplini olmaktan çıkıp kendine has bir yazın olma yolunda ilerleyen ''çocuk ve gençlik edebiyatını'' konu edinmektedir. Ayrıca Alman edebiyatında önemli bir yere sahip olan idealist ve ahlâk filozofu Erich Kästner'in `Emil ve Dedektifler, Uçan Sınıf ve Noktacık ile Anton` adlı kitapları yazıldığı dönemler de göz önüne alınarak Alman çocuk ve gençlik edebiyatı çerçevesinde dikkatle incelenmiştir. Giriş bölümünde `Çocuk` ve ''Edebiyat'' kavramları açıklanmıştır. Çocuk ve gençlik edebiyatının tanımına, önemine, amacına, görevlerine ve özelliklerine değinilmiştir. Çocuk ve gençlik edebiyatının hayatımızdaki rolü ve bu edebiyatın dönemlerle bağlantısı incelenmiştir. Bunlar ünlü Türk-Alman çocuk ve gençlik edebiyatı yazarları tarafından edebi veriler doğrultusunda tartışılmıştır. Birinci bölümde Alman edebiyatı yazarlarından gerçekçi çocuk ve gençlik edebiyatının temsilcisi Erich Kästner ile ilgili bilgiler verilmiş ve detaylı bir araştırma yapılmıştır. İkinci bölümde, Türk-Alman çocuk ve gençlik edebiyatı tarihi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde, Erich Kästner'in üç romanı ele alınmıştır. Eserlerde toplumsal olayların çocuklar açısından nasıl yansıtıldığı analiz edilmeye çalışılmıştır. Karakterlerin örnek nitelikler taşıması, anne karakterinin hayatını çocuğuna adaması ve arkadaşlar arasındaki birliktelik gibi konular okura sunulmuştur. Sonuç bölümünde ise Erich Kästner'in eserlerinin ölümsüzlüğü, eserlerindeki otobiyografik öğeler ve tarzı ele alınarak genel bir değerlendirmede bulunuldu. This study subjects to '' children and youth literature '' which goes out being a subdiscipline of literature today and becomes a unique literature. Besides, considering the periods they were written, the books ''Emil ve Dedektifler, Uçan Sınıf, Noktacık İle Anton'' of Erich Kästner, who has an important role in German literature and who is an idealist and moral philosopher, were studied in the aspect of German children and youth literature. In the introduction are explained the concepts of `Child` and `Literature`. The definition, importance, purpose, tasks and features of children and youth literature are mentioned. The role of children and youth literature in our lives and the linkages between these literary periods are examined. These are discussed in the direction of literary data by renowned Turkish-German children and youth literature authors. In the first part was given information about Erich Kästner, who is a representative of realistic children and youth literature from German literature authors and a detailed research was carried out. In the second part is given information about the history of Turkish-German children and youth literature. In the third chapter three novels of Erich Kästner are dealt with. In the works it is tried to be analyzed how social events are reflected in terms of children. The matters such as the association between children, having the characters in the works the exemplary qualifications and devoting the mother character her life to her child are presented to the reader. In the conclusion are taken into consideration the immortality of the works of Erich Kästner, the autobiographical items, the style of his works and a general evaluation is made.
Collections