Hedef maliyetleme, değer mühendisliği ve kaizen maliyetleme yöntemlerinin çay işletmelerinde birlikte uygulanabilirliğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, hedef maliyetleme, değer mühendisliği ve kaizen maliyetleme yöntemlerinin birlikte, Türkiye'de faaliyet gösteren özel sektör çay işletmelerinde maliyet azaltımının sağlanabilmesi için uygulanabilirliğini ortaya koymaktır.Çay işletmelerinde uygulanan geleneksel maliyet yönetimi anlayışı yerine, işletmelere rekabet üstünlüğü sağlayacağı düşünülen ve teknolojik yeniliklerle uyumlu, maliyetlerin pazara yönelik yönetimini ifade eden yöntemlere odaklanılarak hem literatüre katkı sağlanmaya hem de sektörün ilgililerine yol gösterecek sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.Uygulama bölümünde, 92 çay işletmesinde anket çalışması yapılmış ve elde edilen veriler, SPSS 22 paket programı ile analize tabi tutulmuştur.Analiz sonuçlarına göre, özel sektör çay işletmelerinde yöntemlerin, maliyetlerin düşürülmesinde birlikte uygulanabilir olduğu tespit edilmiştir. Özellikle Kaizen benzeri çalışmalar çay işletmelerinde uygulanmaktadır. Buna karşılık, çay işletmelerinde profesyonel yönetici yokluğunun, personelin yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahip olmamasının ve Çaykur'un piyasadaki ağırlığının yöntemlerin uygulamasını güçleştireceği de elde edilen sonuçlar arasındadır.Anahtar Kelimeler: Hedef Maliyetleme, Değer Mühendisliği, Kaizen Maliyetleme, Çay Sektörü This thesis demonstrates that the methods of target costing, value engineering and Kaizen Costing are applicable together to reduce costing in private tea companies in Turkey. Instead of traditional costing management, this work focuses on certain methods that are compatible with technological innovations providing companies with compatitive advantages in the market. Doing so, the thesis aims at contributing to related literature as well as it offers a map for those working in the related sector. In the last section, a survey was conducted in 92 tea companies and findings were analized through SPSS 22.According to the results of the field work, in order to reduce costing, three methods are applicable together in private tea companies. Particularly applications such as Kaizen exist in tea companies. However, the result of the study exposes the fact that there is no professional manager in tea companies, the workers do not have sufficient data on the methods, and the strong existance of Çaykur in the market hardens the application of the methods.Key Words: Target Costing, Value Engineering, Kaizen Costing, Tea Sector
Collections