Destinasyon deneyimi, bilinirliği ve aidiyeti kapsamında destinasyon sadakatine yönelik bir model önerisi: Fethiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı satın alma davranışlarındaki tutarlılığı ifade etmek için kullanılan sadakat kavramını turistik destinasyon bazında ele almaktır. Bu amaçla, destinasyonları tekrar ziyaret eden ve aynı zamanda ziyaret ettikleri destinasyonları başkalarına tavsiye ederek destinasyonların pazarlanmasını kolaylaştıran turistlerin destinasyon sadakati oluşum sürecine doğrudan ve dolaylı etki eden değişkenler bir model kapsamında incelenmiştir. Kurulan yapısal eşitlik modelinde destinasyon deneyimi, destinasyon bilinirliği ve destinasyon aidiyetinin destinasyon sadakati üzerinde ki etkileri yol analizi çizilerek test edilmiştir. Analizin gerçekleştirilebilmesi için Fethiye'yi ziyaret eden 395 turistten anket tekniği kullanılarak araştırmanın verileri toplanmıştır. Araştırma sonuçları, destinasyon deneyiminin destinasyon sadakati üzerindeki etkisinde destinasyon aidiyetinin ve bilinirliğinin aracılık etkisi ve destinasyon bilinirliğinin de destinasyon sadakati üzerindeki etkisinde destinasyon aidiyetinin aracılık etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca destinasyon sadakatinin öncül bir davranışı olarak kabul edilen destinasyon aidiyeti destinasyon deneyimi tarafından etkilenmekte ve söz konusu etkiye destinasyon bilinirliği aracılık etmektedir. The aim of this study is to address the concept of loyalty used to express coherence in purchasing behaviors on a touristic destination basis. For this purpose, a model that directly and indirectly influences in the formation process of destination loyalty of tourists, which makes it easier to market destinations by revisiting destinations and also recommending them to others, has beeb examined within a model. In the constructed structural equation model, the affects of destination experience, destination familiarity and destination attachment on destination loyalty have been tested by drawing path analysis. In order to be able to perform the analysis, the data of the research have been collected by using the questionnaire technique from 395 tourists who visit Fethiye. The results of the research show that destination attachment and destination familiarity have mediating effect in the affect of destinastion experience on destination loyalty and destination attachment has a mediating affect in the affect of destination familiarity on destination loyalty. Moreover, the destination attachment, which is regarded as a antecedent behavior of destination loyalty, is influenced by the destination experience and this is mediated by the destination familiarity.
Collections