Gastro turistlerin tipolojisinin belirlenmesi: Gaziantep ölçeğinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı gastronomi turizmine katılan gastro turistlerin tipolojisini belirlemektir. Çalışmanın alt amacı ise tespit edilen tipolojiler ile gastro turistlerin demografik özellikleri ve seyahat davranışları açısından farklılıklar olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda ilk olarak Gaziantep'te yiyecek içecek işletmelerindeki, yöresel ürünlerin satıldıkları işletme ve seyyar satıcılardaki ve mutfak müzesindeki yerli ve yabancı turistlere bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan elde edilen verilerin frekans ve yüzde dağılımları incelenmiştir. Gastro turistlerin tipolojilerini belirleyebilmek için kümeleme analizi yapılmıştır. Ortaya çıkan kümeler ile gastro turistlerin demografik özellikleri ve seyahat davranışları açısından farklılıklar olup olmadığını tespit etmek için Bağımsız T Test ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Yapılan kümeleme analizi sonucunda beş gastro turist tipolojisi tespit edilmiştir. Bunlar; organikçi, yenilikçi, öğrenmeyi amaçlayanlar/sevenler, yemeğe önem verenler, yöreselci. Bağımsız Örneklem T Test ve Anova testleri sonuçlarına göre de tespit edilen gastro turist tipolojileri ile katılımcıların demografik özellikleri ve seyahat davranışları arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. The main purpose of this research is to determine the typology of gastro tourists who participating to gastronomy tourism. The sub-purpose is the research is to determine whether a number of demographic and travel behaviors characteristics of the gastro tourists show significant differences with regards to their typologies. For this purposes, a questionnaire was conducted to domestic and foreign tourists who at the food and beverage enterprises, peddlers and enterprises which are solds local products, culinary museum. The frequencies and percentages distributions of the data which obtained from the participants were examined. Clustering analysis was conducted to identify the typologies of gastro-tourists. Independent T Test and ANOVA was conducted to determine whether a number of demographic and travel behaviors characteristics of the gastro tourists show significant differences with regards to their typologies. As a result of the cluster analysis, five gastro tourist typologies were identified. These are; organicist, innovator, aimed to learning/enthusiasts, care about food, interested in local food. According to Independent T Test and ANOVA, it was determined that there are significant differences whether a number of demographic and travel behaviors characteristics of the gastro tourists with their typologies.
Collections